• 6930418488
  • Δευτέρα - Σάββατο: 9:00 - 21:00

8 πράγματα που δεν αρέσουν στην Google

 8 πράγματα που δεν αρέσουν στην Google
Η διαδικασία της βελτιστοποίησης ιστοσελίδων, είναι άμεσα συνδεδεμένη με την προώθηση της στις μηχανές αναζήτησης και κυρίως στην Google. Όπως είναι φυσικό λοιπόν, η προώθηση ιστοσελίδων πρέπει να γίνεται με τρόπο που η Google τον θεωρεί σωστό και αποδεκτό καθώς και να αποφεύγουμε συγκεκριμένες τεχνικές που θα αναφέρουμε παρακάτω:

Αγορά Συνδέσμων(links):
Τα links προς το site μας είναι πολύ χρήσιμα καθώς μπορούν να μας «ανεβάσουν» στα οργανικά αποτελέσματα της Google σε κάποιον επιθυμητό όρο ή φράση αναζήτησης αλλά και να βελτιώσουν το Domain Authority (DA) μας. Παρόλα αυτά όμως, τα links που «παίρνουμε» πρέπει να είναι καλής ποιότητας. Ποιοτικά links είναι αυτά τα οποία «έρχονται» από αξιόπιστα site και είναι σχετικά με το περιεχόμενο της σελίδας μας. Λόγου χάρη, 5 backlinks από μία σελίδα με καλό DA και περιεχόμενο ανάλογο με το δικό μας είναι πολύ καλύτερα από 100 άσχετα links. Κατά καιρούς ίσως επικοινωνήσουν μαζί μας διάφορες εταιρείες προσφέροντας πολλά links μέσα σε μικρό χρονικό με άμεσα αποτελέσματα και μικρό κόστος. Η καλύτερη λύση; Αγνοείστε τα! Οι αλγόριθμοι στις μηχανές αναζήτησης γίνονται όλο και πιο ευφυείς μέρα με την μέρα και είναι πλέον αρκετά καλοί στο να εντοπίζουν τέτοιου είδους συνδέσμους. Ιδιαίτερα με την τελευταία αναβάθμιση που έγινε μέσα στο καλοκαίρι, η Google εστίασε ακόμα περισσότερο στην ποιότητα των links παρά στην ποσότητα. Γι' αυτό επενδύστε σε μία μακροπρόθεσμη και σταθερή στρατηγική για απόκτηση σωστών συνδέσμων.

Υπερβολική χρήση λέξεων κλειδιών:
Όταν θέλουμε να καταταχθούμε υψηλότερα στα οργανικά αποτελέσματα σε κάποια λέξη/φράση είναι απαραίτητο να υπάρχει έστω και μία φορά στο κείμενο της σελίδας μας. Αυτές τις λέξεις/φράσεις πρέπει όμως να χρησιμοποιούνται «σοφά» και όχι με υπερβολή έτσι ώστε να ξεγελάσουμε την μηχανή αναζήτησης. Για παράδειγμα το να τις επαναλαμβάνουμε ξανά και ξανά δεν θα βοηθήσει ιδιαίτερα, καθώς η Google θέλει το κείμενο μέσα στην σελίδα μας να δείχνει φυσικό, να υπάρχει δηλαδή μία φυσική και λογική ροή σε αυτό. Ακόμα χειρότερα, κάποιοι χρησιμοποιούν αυτές τις λέξεις σε πολύ μεγάλο βαθμό αλλά το κάνουν με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να μην ορατό στον επισκέπτη της σελίδας (πχ λευκό κείμενο σε λευκό φόντο, μέγεθος γραμματοσειράς 0). Επιπρόσθετα, αντενδείκνυται και η συσσώρευση αυτών των λέξεων στο ALT attribute των εικόνων που χρησιμοποιούμε.

Doorway Pages:
Είναι σελίδες ειδικά σχεδιασμένες για κάποια λέξη/φράση κλειδί οι οποίες στοχεύουν στο να «στέλνουν» τους χρήστες και τις μηχανές αναζήτησης σε κάποιο άλλο επιθυμητό site με σκοπό να «ανεβεί» εκείνο πάρα πολύ. Αυτό είναι κάτι που εντοπίζεται από την Google και μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα την ιστοσελίδα μας. Σχετικά πρόσφατο παράδειγμα, η BMW Γερμανίας η οποία βγήκε για κάποιο χρονικό διάστημα τελείως εκτός από τους καταλόγους της Google.

Διπλότυπο Περιεχόμενο:
Εάν στην ιστοσελίδα μας έχουμε αρκετές υποσελίδες, θα πρέπει και σε αυτές να γράφουμε μοναδικό περιεχόμενο και όχι απλά να αντιγράφουμε πχ κείμενα από την αρχική μας σελίδα ή από άλλες ιστοσελίδες. Σίγουρα θα χρησιμοποιήσουμε τις ίδιες λέξεις αλλά θα πρέπει να τις τοποθετήσουμε με διαφορετικής σειρά από τα προηγούμενα κείμενα. Επιπλέον, ίσως θα μπορούσαμε να αλλάξουμε όλη η φρασεολογία μας ακόμα και να χρησιμοποιήσουμε παρόμοιες λέξεις από αυτήν που «στοχεύουμε».

Broken Links:
Όλοι έχουμε έρθει λίγο πολύ αντιμέτωποι με κάποιο σύνδεσμο στον οποίο προσπαθήσαμε να εισέρθουμε και αυτός δεν υπήρχε και μας έβγαλε το γνωστό σε όλους 404 error. Αυτό είναι κάτι που δεν αρέσει και σε αυτόν που κάνει αναζήτηση αλλά και στην ίδια την Google η οποία λόγω αυτού μπορεί να «ρίξει» μια σελίδα στα οργανικά αποτελέσματα. Πλέον υπάρχουν πολλά δωρεάν εργαλεία με τα οποία μπορούμε να ελέγξουμε το site μας για broken links τα οποία πρέπει να τα διορθώσουμε αμέσως μόλις τα βρούμε.

Ανταλλαγή Link:
Μία καλή τακτική μέχρι πριν κάποια χρόνια, η οποία όμως πλέον δεν είναι καθόλου χρήσιμη. Κλασσικό ήταν το φαινόμενο που κάποιος ιδιοκτήτης ιστοσελίδας ή blog επικοινωνούσε με κάποιον άλλον webmaster έτσι ώστε να βάλει ο ένας link για το site του άλλου. Πλέον η Google το ελέγχει αυτό και αυτόματα το ένα link ακυρώνει το άλλο. Επιπλέον, είναι και κάτι το οποίο το απαγορεύει ρητά.

Ορθογραφικά λάθη: Ίσως να μην ακούγεται και τόσο σοβαρό αλλά παίζει και αυτό το ρόλο του στην προώθηση ιστοσελίδων. Όταν μια σελίδα έχει πάρα πολλά ορθογραφικά λάθη, δημιουργείται μία «σύγχυση» στο κείμενο και αυτό παύει να δείχνει φυσικό και στην μηχανή αναζήτησης και στον επισκέπτη κάνοντας τους να φύγουν, με όχι και τις καλύτερες εντυπώσεις. Γι' αυτό είναι καλό να ελέγχουμε όποιο κείμενο ανεβάζουμε αν έχει σωστή ορθογραφία με κάποιο από τα πάρα πολλά διαθέσιμα προγράμματα και browser add-ons.

Κακή Ταχύτητα:
Είναι ένας ιδιαίτερα σημαντικός παράγοντας ο οποίος μπορεί να βλάψει την ιστοσελίδα μας αρκετά αν δεν τον προσέξουμε. Το site μας δεν πρέπει να είναι φορτωμένο με πολλές εικόνες και script καθώς αυτό καθυστερεί πολύ την διαδικασία της φόρτωσης. Επίσης, πρέπει να προσεχθεί και η ταχύτητα φόρτωσης σε κινητές συσκευές, αφού σήμερα οι περισσότεροι χρήστες του διαδικτύου πραγματοποιούν αναζητήσεις μέσω κάποια κινητής συσκευής/tablet και η Google ανεβάζει σε αυτά τα αποτελέσματα τις «γρήγορες» σελίδες.

Γιατί να τα προσέξουμε όλα αυτά; Με μία λέξη, αποκλεισμός!!

Οι ιστοσελίδες που δεν συμμορφώνονται όσο τον δυνατόν περισσότερο με τις οδηγίες της Google οδηγούνται στον αποκλεισμό για μικρό ή μεγάλο χρονικό διάστημα και αυτό μπορεί να έχει ολέθριες επιπτώσεις στην ιστοσελίδα μας.
Έτσι λοιπόν, προσπαθούμε να δίνουμε στην Google αυτό που της αρέσει και να αποφεύγουμε αμφισβητήσιμες τεχνικές!

Πως μπορείτε να μειώσετε το bounce rate της ιστοσελίδας σας

μείωση του bounce rate

Το bounce rate είναι το ποσοστό των χρηστών που εγκαταλείπουν μια ιστοσελίδα χωρίς να μεταβούν σε κάποια υπό-σελίδα της.
Ένα υψηλό ποσοστό bounce rate θεωρείται αρνητικό στοιχείο για τις μηχανές αναζήτησης, γιατί δείχνει ότι η ιστοσελίδα δεν προσφέρει στους χρήστες αυτό που επιθυμούν να βρουν και έτσι την εγκαταλείπουν.  Σε αυτό το άρθρο θα δούμε μερικά θέματα που μπορούν να επηρεάσουν αρκετά το bounce rate καθώς και τρόπους που θα βοηθήσουν να το μειώσετε. 

Σχεδίαση
: Βελτιώστε την σχεδίαση της ιστοσελίδας σας. 
Μια όμορφη, επαγγελματική ιστοσελίδα, με εύκολη πλοήγηση για τον χρήστη θα βοηθήσει να βελτιώσετε το bounce rate. 

Περιεχόμενο
: Δημιουργήστε ποιοτικό περιεχόμενο και βελτιώστε το ήδη υπάρχον. Γράψτε ολοκληρωμένα άρθρα που να καλύπτουν τις ανάγκες των επισκεπτών, προσθέστε φωτογραφίες όπου χρειάζεται και μορφοποιήστε τα  άρθρα σας, ώστε να μην κουράζουν τους επισκέπτες. Χρησιμοποιήστε bold (έντονα γράμματα) για να τονίσετε σημαντικές λέξεις, χωρίστε το κείμενο σας σε αρκετές παραγράφους και προσπαθήστε η κάθε μια να μην ξεπερνάει τις 5-6 γραμμές. 

Ταχύτητα
: Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας που κάνει πολλούς χρήστες να εγκαταλείπουν μια ιστοσελίδα, είναι ο χρόνος φόρτωσης των σελίδων της. Υπάρχουν αρκετά εργαλεία όπως pingdom tools  και  pagespeed της Google που θα βοηθήσουν να βρείτε τους παράγοντες που επιδρούν ώστε να φορτώνει πιο γρήγορα η ιστοσελίδα σας.

Pop ups
: Τα pop up boxes (παρότι εξυπηρετούν πολλούς σκοπούς) είναι αποδεδειγμένο ότι ενοχλούν τους επισκέπτες μιας ιστοσελίδας με αποτέλεσμα κάποιοι από αυτούς να την εγκαταλείπουν αμέσως. Αν θέλετε να μειώσετε το bounce rate,  θα σας συμβούλευα να μην τα χρησιμοποιείτε. 

Διαφημίσεις
: Μην υπερφορτώνετε την ιστοσελίδα σας με διαφημίσεις. Έχει αποδειχθεί ότι κάτι τέτοιο δεν αρέσει στους χρήστες και τους οδηγεί πολλές φορές στην εγκατάλειψη μιας ιστοσελίδας. 

Links
: Σιγουρευτείτε ότι όλα τα links που οδηγούν σε εσωτερικές  σελίδες της ιστοσελίδας σας, δουλεύουν κανονικά. Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να πατάς σε κάποιο link και να οδηγείσαι σε κάποια σελίδα με κενό περιεχόμενο. 

Mobile friendly ιστοσελίδα
: Είναι γνωστό ότι ένα μεγάλο ποσοστό των χρηστών μπαίνουν στο Internet από το κινητό τους. Είναι η ιστοσελίδα σας φιλική σε smartphones και tablets; Αν όχι είναι απαραίτητο να την ανανεώσετε με responsive σχεδιασμό ιστοσελίδας.

5 λόγοι να επενδύσετε σε ένα καλοσχεδιασμένο website

 5 λόγοι να επενδύσετε σε ένα καλοσχεδιασμένο website

Στη σύγχρονη ηλεκτρονική πραγματικότητα, η δική σας παρουσία γίνεται συνεχώς πιο απαιτητική και πολύπλοκη.
Το website σας, η σελίδα σας στο Facebook, το προφίλ σας στο Twitter, τα υπόλοιπα social media, το blog σας, το newsletter, όλα αποτελούν μέσα για να πλησιάσετε τους υποψήφιους ενδιαφερόμενους και πελάτες σας. Ο σωστός συνδυασμός όλων των παραπάνω είναι αυτός που θα οδηγήσει στην επιτυχία.
Τις περισσότερες φορές η αρχή γίνεται με την κατασκευή της ιστοσελίδας σας, η οποία θα αποτελέσει τη βάση και το σημείο αναφοράς για όλες τις υπόλοιπες ενέργειες. Οι επιλογές πλέον είναι πολλές και ποικίλουν τόσο σε ποιότητα όσο και σε κόστος.  Γιατί πρέπει όμως να προσέξετε και να επενδύσετε σε μια καλοσχεδιασμένη ιστοσελίδα;

1. Είναι το ηλεκτρονικό σας πρόσωπο, αυτό που βγαίνει προς τα έξω 
Η προσωπική ιστοσελίδα σας ή η ιστοσελίδα της εταιρίας σας είναι το ιντερνετικό σας πρόσωπο και καλώς ή κακώς από αυτήν θα βγάλει ο καθένας κάποια συμπεράσματα. Μια πρόχειρη και μη προσεγμένη σελίδα αναπόφευκτα θα δημιουργήσει στον επισκέπτη στην υπόθεση ότι το ίδιο πρόχειρη είναι κι η εταιρία. Αντίθετα μια μελετημένη, σωστά στημένη και ελκυστική ιστοσελίδα θα κρατήσει τον επισκέπτη, θα τον βοηθήσει να βρει το περιεχόμενο που ψάχνει και θα τον κάνει να εμπιστευτεί την εταιρία, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της.
   
2. Εκεί γίνονται όλα τα conversions 
Όλες οι προωθητικές ενέργειες όπως το Search Engine Optimization, η αποστολή τακτικού newsletter, η εκμετάλλευση των social media, οι πληρωμένες διαφημίσεις κτλ, όλες έχουν στόχο να οδηγήσουν τελικά τον επισκέπτη στη σελίδα σας, τις περισσότερες φορές σε συγκεκριμένες landing pages, γιατί εκεί θα γίνει το τελικό conversion, δηλαδή η μετατροπή του επισκέπτη σε πελάτη. Είτε αυτό σημαίνει να αγοράσει κάποιο προϊόν, είτε να εγγραφεί σε μια λίστα αποστολής ή ακόμα και να πάρει τηλέφωνο.  
 
3. Απόλυτος έλεγχος και flexibility 
Στη δική σας σελίδα έχετε τον απόλυτο έλεγχο στα πάντα και αυτός είναι ένας ακόμα λόγος που σχεδόν όλα τα websites χρησιμοποιούν όλα τα άλλα μέσα για να αυξήσουν την επισκεψιμότητα τους. Στη δική σας σελίδα έχετε τον απόλυτο έλεγχο στο τι, πως και που θα παρουσιάσετε, έχετε την ιδιοκτησία του περιεχομένου και επίσης τη δυνατότητα να αποφασίσετε πως θα χρησιμοποιήσετε τα δεδομένα και στοιχεία που συλλέγονται σε αυτήν.
   
4. Λιγότερα έξοδα, πιο εύκολες ανανεώσεις και προσαρμογές 
Οι ανάγκες μιας ιστοσελίδας δεν σταματούν τη στιγμή που ανεβαίνει για πρώτη φορά στο server αλλά συνεχίζουν και υπάρχουν σε όλη τη διάρκεια της λειτουργίας της. Μπορεί να είναι από μια απλή συντήρηση και updates στο cms, μέχρι εξειδικευμένες ανάγκες διαχείρισης περιεχομένου και αλλαγές ή προσθήκες στο design. Μια καλή ιστοσελίδα θα έχει στηθεί με τον καλύτερο τρόπο για κάθε περίπτωση, προβλέποντας και τις μελλοντικές ανάγκες. Ένα πρόχειρο website μπορεί να αποδειχθεί τελικά ακριβότερο από ένα καλό. 
  
5. Γιατί απλά είναι cool 
Όπως και να το κάνουμε είναι ωραίο να έχεις ένα καλοσχεδιασμένο website. Νοιώθεις περήφανος, το δείχνεις με μεγαλύτερη άνεση και εμπιστοσύνη, περισσότεροι θα αναφερθούν σε αυτό και ξέρεις ότι έχεις ένα site που το βλέπεις και το χαίρεσαι.

6 λάθη που γίνονται στην κατασκευή ιστοσελίδας

6 λάθη που γίνονται στην κατασκευή ιστοσελίδας

Αναφέρομαι σε web πρακτικές που είναι όχι μόνο ξεπερασμένες, αλλά απόλυτα εκνευριστικές, κακές και πλέον ανεπίτρεπτες. Πρακτικές, τις οποίες ενώ θα έπρεπε να έχουμε όλοι προ πολλού ξεχάσει, δυστυχώς συναντάμε ακόμα στην κατασκευή ιστοσελίδων στο ελληνικό web.

Συχνά για την εμφάνισή τους ευθύνεται κάποιος ερασιτέχνης designer, αλλά ακόμα συχνότερα κάποιος ανίδεος πελάτης που επιμένει για πράγματα τα οποία δυστυχώς δεν γνωρίζει.  Πάμε να δούμε ποιά είναι τα 6 θανάσιμα λάθη στο web που πρέπει όλοι να ξεχάσουμε και μάλιστα το συντομότερο δυνατό!


1. Intro/splash pages 

Τα intro pages (αλλιώς splash pages ή flash intros), είναι εκείνες οι ενοχλητικές εισαγωγές που εμφανίζονται πριν το πραγματικό περιεχόμενο της σελίδας. Κατά τη διάρκεια του intro, ο χρήστης συνήθως είναι υποχρεωμένος να παρακολουθήσει κάποιο ακριβοπληρωμένο flash animation, το οποίο συχνά σχηματίζει με περίτεχνες κινήσεις το λογότυπο της εταιρείας. Οι σελίδες αυτές είναι εντελώς περιττές και απόλυτα εκνευριστικές.  Θα σκεφτόταν ποτέ κανείς επιχειρηματίας ότι είναι καλή ιδέα να αναγκάσει τους επισκέπτες του καταστήματός του να παρακαλουθήσουν μία δίλεπτη διαφήμιση στην είσοδο; Είμαι σίγουρος πως όχι. Άρα λοιπόν, γιατί να θεωρήσει κανείς ότι είναι καλή ιδέα να το κάνει στο web, όταν ο χρόνος του χρήστη είναι περιορισμένος και οι επιλογές του αμείλικτες. Εκτός από εκνευρισμό, δημιουργούμε και σημαντικά ζητήματα χρηστικότητας, αφού έχουμε προσθέσει ένα ακόμα βήμα ανάμεσα στο χρήστη και το περιεχόμενο της σελίδας, το οποίο είναι ο πραγματικός λόγος για τον οποίο την έχει επισκεφθεί. Τέλος, η χρήση intro page κάνει πολύ κακό στο βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για τις μηχανές αναζήτησης (search engine optimisation), δηλαδή στην φιλικότητα της σελίδας προς τις μηχανές αναζήτησης. Οι μηχανές αναζήτησης ψάχνουν για δύο κυρίως πράγματα σε μία σελίδα -κείμενο και links- προκειμένου να αντιληφθούν το περιεχόμενό της και έτσι να την εμφανίσουν στις αντίστοιχες αναζητήσεις χρηστών. Σε μία intro page δεν υπάρχει τίποτα από τα δύο, με αποτέλεσμα να μειώνεται η συχνότητα εμφάνισης της σελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης.  Το μοναδικό μεγαλύτερο λάθος από το να έχει κανείς στη σελίδα του intro page, είναι να μην προσφέρει τη δυνατότητα παράκαμψής της (skip intro).


2. Χρήση μουσικής 

Άλλη μία κακή συνήθεια που έχει ξεμείνει από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας είναι η μουσική υπόκρουση στα sites. Η πρακτική αυτή, στηρίζεται στη λανθασμένη υπόθεση ότι ο χρήστης είναι εκεί για να περιηγηθεί στις σελίδες μας και να ζήσει την εμπειρία του brand μας απολαμβάνοντας το περιεχόμενό μας σε μία ατμόσφαιρα που έχουμε εμείς ορίσει με την μουσική υπόκρουση. Η πραγματικότητα είναι ότι ο χρήστης έχει πιθανότατα στη διάθεσή του μερικά μόνο λεπτά (αν όχι δευτερόλεπτα), θέλει να έρθει στη σελίδα, να βρει αυτό που έψαχνε και να φύγει. Θέλει να έχει τον απόλυτο έλεγχο της εμπειρίας του και η απρόσκλητη μουσική υπόκρουση δεν βοηθά, μάλιστα εκνευρίζει. Συχνά, σε ειδικές συνθήκες (π.χ. browsing στο γραφείο) η μουσική μπορεί να αποτελέσει ακόμα και πρόβλημα. Επίσης, στην περίπτωση που ο χρήστης έχει πολλά tabs ή παράθυρα ανοιχτά υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να παίζουν πολλές μουσικές ταυτόχρονα, πράγμα απίστευτα εκνευριστικό. Τέλος, σε πολλά site η μουσική αλλάζει η ξεκινάει απ’την αρχή όταν αλλάξουμε σελίδα καταστρέφοντας εντελώς όποια “εμπειρία” είχε σκοπό να χτίσει ο δημιουργός της σελίδας.


3. Οριζόντιο scrolling 

Είναι πλέον επιβεβαιωμένη γνώση ότι οι χρήστες δεν συμπαθούν το οριζόντιο scrolling. Το κάθετο scrolling (αν και αποφεύγεται από πολλούς χρήστες) είναι πολύ πιο αποδεκτή και αναμενόμενη πρακτική για την περιήγηση σε μία σελίδα με πολύ όγκο. Εκτός από την scrollbar, ο χρήστης μπορεί με εύκολο και ενστικτώδη τρόπο να scrollάρει πιο κάτω χρησιμοποιώντας το ποντίκι του. Αντίθετα, το οριζόντιο scrolling δημιουργεί σοβαρή δυσαρέσκεια και πρόβλημα χρηστικότητας, αρχικά γιατί δεν είναι σύνηθες (και άρα οι χρήστες δεν είναι εξοικειωμένοι με αυτό), αλλά επίσης γιατί σε συνδυασμό με το κάθετο scrolling αναγκάζει τους χρήστες να κινηθούν σε 2 άξονες (οριζόντια και κάθετα) κάτι που δεν είναι εύκολο και ενστικτώδες για πολλούς.  Εξαίρεση στον παραπάνω κανόνα, αποτελεί μια πιο πρόσφατη τάση στο web για “οριζόντια designs” (όπως αυτό του σουηδού designer Eric Johansson). Τα sites αυτά, τοποθετούν την πρωτοτυπία και την μοναδικότητα πάνω από το usability και συνήθως θέλουν με το design τους να μεταφέρουν χαρακτηριστικά όπως αντισυμβατικότητα, καινοτομία κλπ. Για αυτό και βλέπουμε ότι τα οριζόντια sites συνήθως ανήκουν σε καλλιτέχνες, designers κ.ο.κ.


4. Απενεργοποίηση δεξιού κλικ 

Το φαινόμενο αυτό το έχω παρατηρήσει μόνο σε ελληνικά sites, αν και σίγουρα θα παρατηρείται και στο εξωτερικό. Κάποιες εταιρείες ή ακόμα και bloggers, στην προσπάθειά τους να προστατέψουν το περιεχόμενό τους από ανήθικη αντιγραφή και αναμετάδοση, απενεργοποιούν την δυνατότητα για “δεξί κλικ” στη σελίδα. Το σκεπτικό είναι ότι απενεργοποιώντας το δεξί κλικ οι χρήστες δεν μπορούν να επιλέξουν “αντιγραφή” ή “αποθήκευση” σε εικόνες και κείμενα. Δυστυχώς ο τρόπος αυτός δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα χρηστικότητας, καθώς αποτρέπει το tabbed browsing δυσχεραίνοτας την εμπειρία του χρήστη στη σελίδα. Επιπλέον, το εν δυνάμει πρόβλημα της κλοπής της πνευματικής ιδιοκτησίας στην πραγματικότητα δεν λύνεται, καθώς υπάρχουν πολλοί άλλοι τρόποι για να αντιγράψει κανείς το περιεχόμενο της σελίδας αν το θέλει.


5. Frames 

Χωρίς να μπούμε σε τεχνικές λεπτομέρεις, τα frames είναι “κουτιά” σε μία σελίδα τα οποία περιλαμβάνουν κάποιο περιεχόμενο. Αν τώρα το περιεχόμενο αυτό δεν χωρά μέσα στο κουτί, εμφανίζεται ξεχωριστό scrollbar μέσα στο κουτί αυτό. Εκτός από ξεπερασμένη πρακτική από πλευράς αισθητικής, το διπλό scrolling (μέσα στο κουτί και το κανονικό scroll της σελίδας), δημιουργεί αρκετά προβλήματα χρηστικότητας.


6. Me, me, me! 

Το τελευταίο λάθος είναι στην πραγματικότητα εκείνο που ευθύνεται για πολλά από τα παραπάνω λάθη. Είναι η λανθασμένη -και ταυτόχρονα πολύ συχνή- πεποίθηση, ότι ο κόσμος περιστρέφεται γύρω από εμάς, το brand μας και την τελευταία μας διαφημιστική καμπάνια. Δεν είναι έτσι. Τα πράγματα θα ήταν πολύ πιο εύκολα αν ήταν, αλλά δυστυχώς δεν είναι. Η πραγματικότητα είναι ότι οι σύγχρονοι χρήστες είναι “αμείλικτοι”, δεν έχουν χρόνο, είναι απαιτητικοί και θέλουν να εξυπηρετηθούν εύκολα και γρήγορα. Κυριαρχεί η “what’s in it for me” αντιμετώπιση των πραγμάτων, με ελάχιστες εξαιρέσεις που αφορούν μεγάλα brands τα οποία έχουν χτίσει μία ιδιαίτερη σχέση με το κοινό τους (π.χ. Apple). Είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι ο χρήστης δεν βρίσκεται στη σελίδα μας για να δει αυτό που θέλουμε εμείς να του δείξουμε, αλλά για να βρει αυτό που θέλει ο ίδιος. Αν τα brands ξεπεράσουν αυτό το ναρκισσιστικό σύνδρομο, είναι σίγουρο ότι τα παραπάνω φαινόμενα σταδιακά θα εκλείψουν.