• 6930418488
  • Δευτέρα - Σάββατο: 9:00 - 21:00

Ανανέωση περιεχομένου ιστοσελίδας και γιατί τη χρειάζεστε




Μία ιστοσελίδα που το περιεχόμενο της δεν ανανεώνεται τακτικά θεωρείται νεκρή.

Χάνει όλη την αξία της και δε μπορεί σε καμιά περίπτωση να αποτελέσει άξονα επένδυσης για την επέκταση της δραστηριότητας της εταιρείας σας.

Είναι πολύ διαδεδομένο και σύνηθες φαινόμενο να κατασκευάζετε μία ιστοσελίδα για την επιχείρηση σας και μετά το τέλος της κατασκευής να μην ανανεώνετε ποτέ ξανά το περιεχόμενο της.  Αυτή η νοοτροπία αναπτύχθηκε πάρα πολύ την προηγούμενη δεκαετία, όπου η βασική ιδέα της κατασκευής μίας εταιρικής ιστοσελίδας ήταν η αντιγραφή – επικόλληση του φυλλαδίου της εταιρείας.

    Στη σημερινή εποχή, οι εξελίξεις στο web δεν επιτρέπουν κάτι τέτοιο!

Και πιο συγκεκριμένα δεν πρέπει απλά να προσθέτετε κείμενο στην ιστοσελίδα σας, αλλά θα πρέπει αυτό το κείμενο να είναι:

    -       φρέσκο
    -       μοναδικό
    -       χρήσιμο για τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας
 
Παρακάτω σας αναφέρω 3 βασικούς λόγους για τους οποίους πρέπει να ανανεώνετε τακτικά το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας


1. Οι μηχανές αναζήτησης ανταμείβουν τις ιστοσελίδες που ενημερώνουν συχνά το περιεχόμενο τους, με τη βελτίωση της  κατάταξη τους στα αποτελέσματα των αναζητήσεων.

Στόχος μίας μηχανής αναζήτησης είναι να προσφέρει σε ένα χρήστη που αναζητάει κάτι στο Internet το καλύτερο και σωστότερο αποτέλεσμα σε μία συγκεκριμένη αναζήτηση που αυτός πραγματοποιεί.
 
Για να επιτύχουν το στόχο τους οι μηχανές αναζήτησης πρέπει να αναγνωρίσουν ποιες ιστοσελίδες στο Internet περιέχουν « σωστό» περιεχόμενο. H συχνότητα ανανέωσης του περιεχόμενου μίας ιστοσελίδας αποτελεί έναν από τους παράγοντες που χρησιμοποιούν οι μηχανές αναζήτησης για να αναγνωρίσουν ποιες ιστοσελίδες περιέχουν σωστό περιεχόμενο. Με άλλα λόγια, όταν μία ιστοσελίδα ανανεώνεται συχνά οι μηχανές αναζήτησης θεωρούν ότι αυτή αποτελεί πηγή σωστού και θεμιτού περιεχομένου και άρα την ανταμείβουν κατά κάποιο τρόπο βελτιώνοντας την κατάταξη της στα αποτελέσματα των αναζητήσεων.
Άλλωστε μην ξεχνάτε ότι κάθε φορά που προσθέτετε νέο περιεχόμενο σε μία ιστοσελίδα το ρομπότ ή αράχνη της Google επισκέπτεται τη σελίδα αυτή ώστε να κάνει τη γνωστή ευρετηρίαση (crawling & indexing) και να τη συμπεριλάβει στα αποτελέσματα των αναζητήσεων!
 Παράδειγμα
Ένα πολύ απλό παράδειγμα είναι αυτό μίας εφημερίδας.
    Θα αγοράζατε ποτέ μία εφημερίδα που βγαίνει κάθε Κυριακή και περιέχει συνεχώς τα ίδια άρθρα; Φυσικά όχι…
    Γιατί;
    Γιατί πολύ απλά το περιεχόμενο είναι συνεχώς το ίδιο άρα δεν υπάρχει προστιθέμενη αξία και λόγος να την αγοράσετε.
 
Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και με την ιστοσελίδα σας.
Γιατί ένας χρήστης να την επισκεφθεί αν το περιεχόμενο της παραμένει συνεχώς το ίδιο;


 2. Δίνετε τη δυνατότητα στους επισκέπτες σας να ξαναεπισκεφθούν την ιστοσελίδα σας και αυξάνετε την πιθανότητα να μετατραπούν σε πελάτες σας.

Αυτό είναι άμεση συνέπεια του πρώτου λόγου.
Ένας χρήστης είναι πολύ πιθανό να μην είναι έτοιμος να «αγοράσει» κάτι την πρώτη φορά που επισκέπτεται την ιστοσελίδα σας. Λέγοντας αγοράσει εννοώ:
  • πραγματική αγορά προϊόντος αν πρόκειται για eshop,
  • επικοινωνία μαζί σας μέσω τηλεφώνου ή φόρμα επικοινωνίας αν πρόκειται για παροχή υπηρεσίας ή άλλη δραστηριότητα.
 
Αν όμως ο επισκέπτης συνεχίσει να επισκέπτεται την ιστοσελίδα σας και να βρίσκει περιεχόμενο που τον ενδιαφέρει και που πιθανό να του λύνει κάποιους προβληματισμούς του, τότε αυξάνεται η πιθανότητα στη 2η ή 3η φορά που θα επισκεφθεί την ιστοσελίδα σας να «αγοράσει» κάτι από εσάς.
Αν δημοσιεύετε νέο περιεχόμενο, ανακοινώσεις και νέα σχετικά με τη δραστηριότητα σας, τις εξελίξεις στον τομέα σας τότε πείθετε τους επισκέπτες σας ότι είστε μέσα στα πράγματα, ότι υπάρχει εξέλιξη και πρόοδος. Έτσι κερδίζετε την εμπιστοσύνη τους και με τον καιρό μπορεί ένας επισκέπτης της ιστοσελίδας σας να μετατραπεί τελικά σε πελάτη σας.


 3. Παρακολουθείτε τις αλλαγές και πως αυτές επηρεάζουν την απόδοση της ιστοσελίδας σας.

Αν θέλετε να γνωρίζετε κατά πόσο η ιστοσελίδας σας αποδίδει είναι πολύ βασικό να παρακολουθείτε την επισκεψιμότητα της. Το να γνωρίζετε ποια θέματα προσελκύουν επισκέπτες και ποια όχι, είναι πρωταρχικό για την επιτυχημένη απόδοση της ιστοσελίδας σας.
Αν το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας δεν αλλάζει ποτέ πως θέλετε να γνωρίζετε τι αποδίδει και τι όχι;

Αναλύστε τα δεδομένα σας, κάντε αλλαγές και ανανεώσεις στο περιεχόμενο σας, παρακολουθήστε την επιρροή που αυτές οι αλλαγές έχουν στην επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας και θα δείτε ότι μόνο έτσι θα είστε κερδισμένοι!
Εσείς κάθε πότε ανανεώνετε το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας;

Αν χρειάζεστε συμβουλές και επεξηγήσεις μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου.
Αν βρίσκετε χρήσιμο αυτό το άρθρο τότε μοιραστείτε το.

Προωθηση ιστοσελίδων στη google - OnPage SEO τεχνικές

On page SEO

Σήμερα θα δούμε τους πραγματικούς On Page SEO παράγοντες με βάση τις πρόσφατες αλλαγές στον αλγόριθμο της Google.

Απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορούμε να κατανοήσουμε τους παράγοντες αυτούς είναι να γνωρίζουμε ελάχιστα από κατασκευή ιστοσελίδων.

Όταν μιλάμε για OnPage SEO αναφερόμαστε σε 2 κατηγορίες. Η πρώτη κατηγορία αφορά τις λέξεις κλειδιά που θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε.
Η δεύτερη κατηγορία σχετίζεται με άλλους παράγοντες. Στο σημερινό μας post, θα αναφερθούμε μονάχα στο πρώτο μέρος.

OnPage SEO: Βελτιστοποίηση με βάσει τις λέξεις – κλειδιά (keywords) – βαθμός σημαντικότητας.

Η λέξη – κλειδί μας να βρίσκεται στην αρχή του «Title Tag» Βαθμός σημαντικότητας : ******

Το Title Tag είναι ο Τίτλος της ιστοσελίδας μας.
Έστω ότι έχουμε μία ιστοσελίδα και πουλάμε διάφορα είδη σπιτιού και επίπλου. Θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε την ιστοσελίδα μας για την λέξη «Έπιπλα». Μέσα στο Title Tag λοιπόν, (δηλαδή στον ΤΙΤΛΟ της ιστοσελίδας μας) πρέπει να έχουμε για παράδειγμα την φράση: «Είδη σπιτιού και επίπλου – Έπιπλα Yiannis». Το δικό μου Title Tag είναι «Προωθηση ιστοσελίδων στη google - OnPage SEO τεχνικές - Art On Web»

 

Η λέξη – κλειδί μας να βρίσκεται στην βάση του domain name Βαθμός σημαντικότητας : ******

Όταν λέω στην βάση του domain name τι εννοώ. Καταρχήν, domain name είναι το όνομα της ιστοσελίδας μας που έχουμε αγοράσει. Το δικό μου Domain Name είναι “artonweb.gr”. Καταλάβατε τι εννοώ. Όταν αναφέρομαι “στην βάση”, εννοώ, το domain name να είναι η λέξη – κλειδί που θέλουμε να κάνουμε βελτιστοποίηση .


«H1 Headline Tag» Βαθμός σημαντικότητας : *****

Τι είναι το H1 Head Line Tag;  Headline Tags, είναι οι «επικεφαλίδες». Υπάρχουν επικεφαλίδες h1-h2-h3-h4-h5-h6, όσο ποιο μικρά είναι τα γράμματα στην επικεφαλίδα, αντίστοιχη  είναι και η αρίθμηση της αλλά και η σημαντικότητα της. Το νούμερο «1»  μπροστά από το “H” είναι η πρώτη επικεφαλίδα, στην οποία ολόκληρη η φράση μαζί με την λέξη κλειδί είναι γραμμένη με μεγαλύτερα γράμματα. Ας δούμε ένα παράδειγμα με h2 tag

 Βελτιστοποίηση και προώθηση ιστοσελίδων

 

 «anchor text» Βαθμός σημαντικότητας : *****

Τι είναι το “anchor text”: Είναι ένα link που έχει μέσα την λέξη – κλειδί. Αυτό το link μπορεί να βρίσκεται είτε μέσα στην ίδια την σελίδα που θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε, είτε να το βάλουμε εμείς σε μία άλλη εσωτερική σελίδα (της ιστοσελίδας μας) και να μας στέλνει στην σελίδα που θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε. Αυτό το link θα πρέπει να εμπεριέχεται μέσα σε κείμενο. Πώς δημιουργούμε το anchor text:
Χρησιμοποιούμε τον κώδικα “<a href=””>keyword</a>”
Παράδειγμα: Αν θέλω να βελτιστοποιήσω το https://artonweb.gr για την λέξη «προώθηση ιστοσελίδων» τότε η μορφή του κώδικα θα είναι ως εξής : <a href="https://artonweb.gr" >προώθηση ιστοσελίδων</a> και θα μου δώσει anchor text : προώθηση ιστοσελίδων


Η λέξη – κλειδί μας να βρίσκεται στην αρχή του «H1 Headline Tag» Βαθμός σημαντικότητας : ****

Όπως και με τον Τίτλο, έτσι και με τις επικεφαλίδες, να είναι στην αρχή η λέξη – κλειδί μας.


Η λέξη – κλειδί μας να βρίσκεται στις πρώτες 50 με 100 λέξεις στον HTML κώδικα της ιστοσελίδας μας.Βαθμός σημαντικότητας : ****

Τι εννοώ με αυτό : Η λέξη – κλειδί μας να βρίσκεται στις πρώτες 50 με 100 λέξεις του περιεχομένου μας / κειμένου μας
 

Η λέξη – κλειδί να βρίσκεται στο URL της σελίδας που θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε Βαθμός σημαντικότητας : ****

URL είναι όλο το http://domain/μπλα μπλα. Αν υποθέσουμε πως θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε μία εσωτερική ιστοσελίδα, η οποία περιέχει έπιπλα, θα έπρεπε να ήτανε αυτής της μορφής : https://to-domain-name-mou.gr/επιπλα. Και εννοείται πώς ισχύουν όλοι οι πάνω παράγοντες για τις εσωτερικές σελίδες.

 

Η λέξη – κλειδί μας να βρίσκεται στα άλλα «Headline Tags (h2,h3…h6)» Βαθμός σημαντικότητας : ***

Όπως με το H1 Tag, υπάρχουνε και τα h2,h3….h6 τα οποία και αυτά είναι επικεφαλίδες. Αυτές οι επικεφαλίδες είναι εξίσου εκμεταλλεύσιμες μέσα σε ένα μεγάλο κείμενο. Δηλαδή : ακόμα και αν τα γράμματα είναι μικρότερα σε μέγεθος στις επικεφαλίδες αυτές (Η1>h2>…h6) μπορούμε να τις χρησιμοποιήσουμε με τέτοιο τρόπο (δηλαδή να πειραματιστούμε) και να μας φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Δεν υπάρχει στάνταρ συνδυασμός.


«Image Alt Text» Βαθμός σημαντικότητας : ***

Τι είναι το Image Alt Text:  Είναι ένα κείμενο πίσω από τις εικόνες που έχουμε στην ιστοσελίδα μας, και φαίνεται στο GoogleBot. Το GoogleBOT καταρχήν δεν διαβάζει εικόνες, ούτε γραφικά, ούτε βίντεο.  Όμως αν καταφέρουμε να βάλουμε εικόνα ή βίντεο ή γραφικά, ενισχύουμε την αισθητική της ιστοσελίδας μας. Πώς γίνεται αυτό;  Πρέπει να υπάρχει κείμενο «πίσω» από την εικόνα, δηλαδή στο “alt text”.  Ο ίδιος ο Matt Cutts λέει στον κόσμο μέσα από τα βίντεο του πως καλό θα ήτανε το κείμενο των εικόνων να συνοδεύεται με την λέξη “image” μετά τις λέξεις κλειδιά, διότι το ΒΟΤ αντιλαμβάνεται καλύτερα με αυτόν τον τρόπο. Π.Χ, ένα καλό alt image tag θα ήτανε «Εργονομικά έπιπλα image».


Η πυκνότητα της λέξης – κλειδί που βρίσκεται στο κείμενο. Βαθμός σημαντικότητας : ***

Keyword Density η αλλιώς, η πυκνότητα της λέξης – κλειδί που βρίσκεται μέσα στο κείμενο. Με λίγα λόγια είναι ο ρυθμός που επαναλαμβάνεται η λέξη – κλειδί μας. Δεν μπορούμε να θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε την ιστοσελίδα μας για την λέξη «Έπιπλα» και να γράφουμε ανά 2 λεπτά «Έπιπλα». Πρέπει να γράφουμε φυσικά και η πυκνότητα της λέξης κλειδί μας να μην ξεπερνάει το 2-3% σε σχέση με όλο το κείμενο.
 
Προσοχή! Αν χρησιμοποιηθεί λάθος αυξάνεται ο βαθμός επικινδυνότητας


Η λέξη – κλειδί να βρίσκεται στα ονόματα των εικόνων που ανεβάζουμε στην ιστοσελίδα μας. Βαθμός σημαντικότητας : ***

Πριν είπαμε για το image alt tag. Εδώ αναφερόμαστε στο ΟΝΟΜΑ του αρχείου της εικόνας που ανεβάζουμε στον server μας. Δηλαδή: Έχεις μία εικόνα στον υπολογιστή σου που δείχνει ένα έπιπλο και το αρχείο έχει ονομασία «00989000.jpg». Εδώ αναφερόμαστε σε αυτήν την εικόνα. Θα έπρεπε να είχε την λέξη – κλειδί που σε ενδιαφέρει. Δηλαδή π.χ «επιπλα.jpg»


Η λέξη – κλειδί μας να βρίσκεται μέσα σε «b» ή «strong» Tags. Βαθμός σημαντικότητας : ***

Με δύο λόγια : Το B προέρχεται από την λέξη bold. Άρα η λέξη κλειδί κάποιες φορές θα πρέπει να είναι γραμμένη με έντονη γραφή (bold – strong tags).


Η λέξη – κλειδί να βρίσκεται στο «Meta description Tag» Βαθμός σημαντικότητας : **

Τα meta description είναι ετικέτες που περιγράφουν το θέμα της ιστοσελίδα μας.


Η λέξη – κλειδί να βρίσκεται στα «Meta Keywords Tag» Βαθμός σημαντικότητας : * για τις λοιπές μηχανές αναζήτησης Για τη Google δεν έχει καν σημασία

Τα meta keywords είναι ετικέτες – λέξεις που σχετίζονται με τις λέξεις του περιεχομένου της ιστοσελίδας μας, και ορίζονται από εμάς.
 
 

*          λίγο σημαντικό
**        μέτρια σημαντικό
***      σημαντικό
****    αρκετά σημαντικό
*****  πολύ σημαντικό
*****  απαραίτητο

Έχετε κάτι να προσθέσετε;  Αφήστε το σχόλιο σας!

Εφαρμογή προσαρμοσμένης έκδοσης PHP

Η έκδοση PHP είναι σημαντική όχι μόνο για ταχύτητα και την απόδοση της ιστοσελίδας σας αλλά και για την ασφάλεια της και την ομαλή λειτουργία της.

Υπάρχουν διαφορετικές εφαρμογές, οι οποίες σε ορισμένες περιπτώσεις απαιτούν συγκεκριμένες εκδόσεις PHP, οπότε θα χρειαστείτε αλλαγή της έκδοσης PHP για το Directory που είναι εγκατεστημένη η συγκεκριμένη εφαρμογή.

Σήμερα οι περισσότεροι λογαριασμοί κοινόχρηστης φιλοξενίας (Shared hosting) διαθέτουν την έκδοση PHP 7.3.
Όμως υπάρχουν εφαρμογές όπως μία προγενέστερη έκδοση Joomla 1.5.26 που απαιτεί PHP 5.6 για να εκτελεστεί σωστά.

Πώς θα αλλάξετε την έκδοση PHP  σε συγκεκριμένο κατάλογο (directory);


Για να ορίσετε μια διαφορετική έκδοση PHP από αυτήν που έχει εκχωρηθεί στον τομέα σας στον λογαριασμό σας στο cPanel, πρέπει να προσθέσετε μία γραμμή κώδικα στο αρχείο .htaccess.
Το αρχείο .htaccess είναι ένα κρυφό αρχείο που διαβάζεται και εκτελείται από τον server που φιλοξενεί την ιστοσελίδα σας.

Για να το εντοπίσετε αρχικά πηγαίνετε: 

 File → File manager          (Αρχεία → Διαχείριση αρχείων)

Cpanel διαχείριση αρχείων

Εάν θέλετε να επεξεργαστείτε το αρχείο .htaccess για τον κύριο τομέα σας, μεταβείτε στο φάκελο public_html. Σε περίπτωση που πρέπει να τροποιήσετε την έκδοση PHP σε έναν τομέα addon, μεταβείτε στο φάκελο public_html /addondomain.com.

Μόλις είστε στη Διαχείριση αρχείων, βεβαιωθείτε ότι έχετε ενεργοποιήσει την "Εμφάνιση κρυφών αρχείων":
Εμφάνιση κρυφών αρχείων στο Cpanel

Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορείτε να δείτε αυτά τα αρχεία "dot", τα οποία συνήθως είναι κρυμμένα από προεπιλογή. Το συγκεκριμένο αρχείο που χρειάζεστε σε αυτήν την περίπτωση είναι το αρχείο .htaccess.

Για να ορίσετε μια προσαρμοσμένη έκδοση PHP για τον επιθυμητό κατάλογο, επιλέξτε το αρχείο .htaccess και κάντε κλικ στο "Επεξεργασία" από τη γραμμή εργαλείων ή κάντε δεξί κλικ πάνω του και επιλέξτε "Επεξεργασία" του αρχείου:

Αλλαγή έκδοσης PHP σε directory


Στις πρώτες γραμμές του αρχείο θα προσθέσετε τον παρακάτω κώδικα:

Για PHP 5.6:

AddHandler application/x-httpd-php56 .php .php5​



Για PHP 7.0

AddHandler application/x-httpd-php70 .php .php5


Για PHP 7.1
AddHandler application/x-httpd-php71 .php .php5​

 

Για PHP 7.3:

AddHandler application/x-httpd-php73 .php .php5

 
Αφού προσθέσετε τον κώδικα που χρειάζεστε, αποθηκεύστε τις αλλαγές σας και κλείστε το αρχείο .htaccess.

Έχετε την  προσαρμοσμένη έκδοση PHP που απαιτείται για την εφαρμογή σας!

Μπορώ να κάνω κατασκευή ιστοσελίδας μόνος μου;

Πολλοί από σας που έχετε μια επιχείρηση, σκεφτήκατε πως είναι καιρός να εκμεταλλευτείτε  το Διαδίκτυο και να αποκτήσετε τον δικό σας διαδικτυακό τόπο. Για να περικόψετε τα έξοδα σας αποφασίσατε να υλοποιήσετε την κατασκευή ιστοσελίδας μόνος σας, ή να πείτε στον ανιψιό σας, που είναι και καλός στα κομπιούτερ. Εύλογη η σκέψη σας, αφού ο σωστός επιχειρηματίας οφείλει να γλιτώνει τα περιττά έξοδα, όποτε μπορεί.

Είναι όμως η σωστή επιχειρηματική κίνηση που πρέπει να κάνετε; Είναι όντως περιττά τα έξοδα για μια επαγγελματική παρουσία στο Internet;

Το να κατασκευάσετε μόνοι σας την παρουσία της εταιρείας σας στο Διαδίκτυο θα φέρει τα αποτελέσματα που επιθυμείτε, ή μήπως αντιθέτως θα βλάψει την εικόνα της επιχείρησής σας;  Δυστυχώς, το 99% των περιπτώσεων μάς δείχνει πως ισχύει το δεύτερο. Σ’ αυτό το άρθρο θα εξηγήσω αναλυτικά τους λόγους, για τους οποίους η σοφή απόφαση είναι να εμπιστευτείτε τους ειδικούς για την κατασκευή  ιστοσελίδας.


Είναι τόσο απλό όσο φαίνεται;



Η σχεδίαση μιας ιστοσελίδας μοιάζει απλή υπόθεση. Στο κάτω κάτω μια ιστοσελίδα αποτελείται από λίγα γραφικά και μερικά κείμενα. Λίγο να γνωρίζει κάποιος από υπολογιστές, μπορεί να σχεδιάσει 2-3 κουμπιά, ένα μενού, να γράψει και τα κείμενα που θέλει και να φτιάξει την ιστοσελίδα του.

Έτσι ακριβώς είναι! Μάλιστα, ακόμα και το Word έχει και έτοιμη εντολή "Save as Web Page", η οποία κάνει ακριβώς αυτό, σώζει το έγγραφο σας σε μορφή HTML, έτοιμο για να χρησιμοποιηθεί στο Internet. Με λίγο προγραμματισμό μπορείτε να στήσετε ένα βασικό μενού πλοήγησης, να βάλετε λίγες φωτογραφίες και τα κείμενα που θέλετε και η ιστοσελίδα σας είναι έτοιμη. Πανεύκολο!

Αυτό είναι λοιπόν στ' αλήθεια η κατασκευή ιστοσελίδων? Όχι βέβαια! Ένα site που θα πετύχει τον σκοπό, για τον οποίο κατασκευάστηκε όχι μόνο δεν είναι εύκολη υπόθεση, αντιθέτως πρόκειται για μια ιδιαίτερα απαιτητική εργασία, που χρειάζεται έρευνα αγοράς, πολλή εμπειρία, καλή γνώση των σχεδιαστικών προγραμμάτων και των τεχνολογιών του Διαδικτύου, διάφορες τεχνικές γνώσεις, Marketing, εξοικείωση με το χώρο του Διαδικτύου, γνώση της λειτουργίας των μηχανών αναζήτησης και άλλα πολλά, τα οποία μάλλον δεν τα γνωρίζετε.


Θα έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα;



Η ιστοσελίδα σας αποτελεί το πρόσωπο της επιχείρησής σας. Η εικόνα που έχει, στα μάτια του κόσμου ταυτίζεται με την εταιρεία σας, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Αν η εικόνα αυτή δεν είναι η καλύτερη δυνατή, ιδιαίτερα αν η εικόνα αυτή είναι αρνητική, έχετε κάνει ό,τι χειρότερο για μια επιχείρηση: την έχετε δυσφημίσει, αντί να τη διαφημίζετε. Τις συνέπειες μπορείτε να τις φανταστείτε.


Ας δούμε λοιπόν μαζί τα σημεία εκείνα στα οποία μια ιστοσελίδα μπορεί να πετύχει ή να αποτύχει.


Σχεδίαση


Το αισθητικό μέρος είναι το πρώτο πράγμα που θα δει ο επισκέπτης των ιστοσελίδων σας. Ένα καλό design συνδυάζεται αυτόματα στο μυαλό του επισκέπτη με μια καλή και σοβαρή επιχείρηση, με ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες. Αντίθετα η φτωχή, πρόχειρη, κακή σχεδίαση αντικατοπτρίζει στα μάτια του μια εταιρεία που δεν έχει πάρει στα σοβαρά αυτό που κάνει. Του δημιουργεί την εντύπωση πως, αν αυτή είναι η εικόνα που δείχνει η εταιρεία προς τα έξω, σίγουρα η αληθινή της εικόνα θα είναι πολύ χειρότερη.

Μπορεί να είστε η καλύτερη εταιρεία στο χώρο σας, να έχετε τα πιο πολλά και καλά προϊόντα, τις πληρέστερες υπηρεσίες και τις καλύτερες τιμές της αγοράς, αλλά, αν η εικόνα σας δεν συμβαδίζει με την πραγματικότητα, να είστε σίγουροι πως δεν πρόκειται κανείς να φανταστεί ποτέ ποιά είναι η αλήθεια.

Ένας μη επαγγελματίας designer δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να παράγει την ίδια ποιότητα δουλειάς με τον επαγγελματία. Γιατί; Γιατί ο σωστός και πετυχημένος σχεδιασμός απαιτεί εμπειρία και βαθιά γνώση του αντικειμένου. Ένας σωστός επαγγελματίας δεν θα ικανοποιηθεί εύκολα από το design που δημιουργεί, μέχρι να πιστέψει πως είναι το καλύτερο δυνατό για την επιχείρησή σας. Αντίθετα, όταν σχεδιάζουμε κάτι μόνοι μας, έχουμε την τάση να ικανοποιούμαστε πολύ πιο εύκολα, γιατί ξέρουμε πως το δημιουργήσαμε μόνοι μας και είμαστε περήφανοι γι’ αυτό! Αν αυτό το ίδιο design δεν το είχαμε σχεδιάσει εμείς, αλλά μας το πρότεινε κάποιος επαγγελματίας, το πιθανότερο είναι πως δε θα μας ικανοποιούσε σχεδόν καθόλου. Στις επιχειρηματικές ενέργειες δεν υπάρχει χώρος για τέτοιου είδους "συναισθηματισμούς". Μπορείτε να κάνετε χίλια δυο πράγματα για να νιώσετε τη χαρά της δημιουργίας, αλλά μην πειραματίζεστε σε κάτι που μπορεί να κάνει κακό στην επιχείρησή σας.


Χρηστικότητα - προσβασιμότητα


Κάθε ιστοσελίδα έχει έναν βασικό σκοπό, αν την κοιτάξουμε από τη μεριά του χρήστη: να του παρέχει τη διαθέσιμη πληροφορία, έτσι ώστε να μπορέσει να βρει εύκολα και γρήγορα αυτό που ψάχνει. Αυτό μπορεί να ακούγεται απλό, αλλά στην πραγματικότητα απαιτεί πολλές γνώσεις πάνω στην αρχιτεκτονική της πληροφορίας (Information Architecture), την χρηστικότητα και την προσβασιμότητα (usability – accessibility), καθώς και τεχνικές γνώσεις για τους δυνατούς τρόπους παρουσίασης της πληροφορίας, ώστε ο σχεδιασμός να είναι ο καλύτερος δυνατός, από τα πρώτα κιόλας βήματα δημιουργίας ενός site.

Ένας επισκέπτης που δεν μπορεί να αντιληφθεί μέσα σε 1-2 δευτερόλεπτα πως θα βρει αυτό που θέλει μέσα στην ιστοσελίδα σας, θα δυσαρεστηθεί πολύ και υπάρχουν πολλές πιθανότητες να φύγει τελείως από τη σελίδα σας με την πρώτη ευκαιρία. Τα περιθώρια για να γίνουν λάθη στη σχεδίαση είναι πάρα πολλά και δυστυχώς πολλές φορές γίνονται και από τις εταιρείες σχεδίασης ιστοσελίδων και τους επαγγελματίες web designers.


Marketing


Αν δούμε μια ιστοσελίδα από την άλλη πλευρά τώρα, από τη μεριά της προβαλλόμενης επιχείρησης, στόχος της είναι να πουλήσει. Οι γνώσεις στον τομέα του Marketing είναι καθοριστικές για αυτόν το σκοπό. Μάλιστα, επειδή το Διαδίκτυο είναι τελείως διαφορετικό από οποιoδήποτε άλλο μέσο διαφήμισης που υπάρχει, η προσέγγισή μας πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεγμένη. Τα κείμενα που θα γραφτούν για την ιστοσελίδα σας πρέπει να είναι διαφορετικά από αυτά που ενδεχομένως έχετε στο έντυπο της επιχείρησής σας. Η δομή του περιεχομένου και ο τρόπος παρουσίασης πρέπει να είναι τέτοιος που να προτρέπει τον επισκέπτη της σελίδας σας να ακολουθήσει διάφορα links και να επικοινωνήσει τελικά μαζί σας, για να ολοκληρώσετε από κοντά την πώληση.


Ταχύτητα


Η ταχύτητα φόρτωσης μιας ιστοσελίδας μπορεί να καθορίσει από μόνη της αν ο επισκέπτης θα δει τελικά αυτό που θέλετε να του παρουσιάσετε ή θα φύγει απηυδισμένος από μια σελίδα που κάνει "μια ώρα" να ανοίξει. Υπάρχουν πολλοί τρόποι, με τους οποίους μπορεί κάποιος άθελά του να κάνει μια σελίδα να αργεί να φορτώσει, επειδή έχει παραβλέψει πολλές παραμέτρους κατά τη σχεδίασή της. Ένας επαγγελματίας οφείλει να τους γνωρίζει και να έχει τη δυνατότητα να βελτιστοποιήσει το χρόνο φορτώματος μιας ιστοσελίδας, διατηρώντας το περιεχόμενο ανέπαφο.


Τεχνικά χαρακτηριστικά - τεχνολογίες


Υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους μπορεί να γίνει η κατασκευή ιστοσελίδων. Τεχνολογίες και γλώσσες όπως η HTML, PHP, CSS, JavaScript, Java κλπ μπορούν να διαφοροποιήσουν κατά πολύ τον τρόπο παρουσίασης του περιεχομένου των ιστοσελίδων σας. Αν δε γνωρίζετε όλες τις εναλλακτικές δυνατότητες που έχετε, δεν μπορείτε να είστε σίγουροι πως θα δημιουργήσετε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Οι επαγγελματίες του web design θα γνωρίζουν πάντα ποιες δυνατές λύσεις υπάρχουν και θα σας προτείνουν την καλύτερη, αυτή που θα ικανοποιήσει τις ανάγκες σας πλήρως.


Βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης – Internet Marketing


Το να δημιουργήσετε μια ιστοσελίδα για την επιχείρησή σας από μόνο του μπορεί να μη σημαίνει τίποτα. Αν δεν φροντίσετε με κάθε μέσο που είναι διαθέσιμο να φέρετε επισκέπτες για να δουν αυτά που έχετε να τους παρουσιάσετε, να είστε σίγουροι πως δεν πρόκειται να δείτε κανένα αποτέλεσμα από την ιστοσελίδα σας.

Αν συνεργαστείτε με κάποια εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων, θα σας προτείνει κατά πάσα πιθανότητα να κάνετε Βελτιστοποίηση για τις Μηχανές Αναζήτησης και Internet Marketing, με άλλα λόγια, να προωθήσετε αποτελεσματικά την ιστοσελίδα σας στο Internet. Οι διαδικασίες που χρειάζονται για να γίνει αυτό είναι ιδιαίτερα πολύπλοκες και οι γνώσεις που απαιτούνται σχετικά με τη λειτουργία των μηχανών αναζήτησης είναι πάρα πολλές και χρίζουν συνεχούς παρακολούθησης, αφού τα δεδομένα αλλάζουν από μέρα σε μέρα. Για κάποιον που δεν είναι αυτή η δουλειά του, είναι αδύνατον να τα παρακολουθήσει και να μπορέσει να τα εφαρμόσει στην ιστοσελίδα της επιχείρησής του.


Περιεχόμενο


Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας είναι ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο της, αφού αυτό είναι που οι επισκέπτες σας έρχονται να δουν. Εσείς βέβαια γνωρίζετε καλύτερα απ’ όλους τί είναι αυτό που θα θέλατε να δουν οι πελάτες σας. Στο Internet όμως τα πράγματα κάποιες φορές είναι λίγο διαφορετικά. Μπορεί τα κείμενα που έχετε να μην ταιριάζουν απόλυτα για το Internet, να είναι πολύ μεγάλα ή πολύ μικρά, να μην έχουν το κατάλληλο ύφος για το Διαδίκτυο ή να είναι δομημένα με τέτοιο τρόπο που να μην μπορούν να παρουσιαστούν αποτελεσματικά σε μια ιστοσελίδα. Αν το περιεχόμενο των σελίδων σας δεν παρουσιαστεί με το σωστό τρόπο δεν μπορεί να έχει το αποτέλεσμα που επιθυμείτε πάνω στους επισκέπτες και υποψήφιους αγοραστές σας.


Συμπεράσματα


Αν δεν είστε λοιπόν web designer, αφήστε καλύτερα τους ειδικούς να σχεδιάσουν την εταιρική σας εικόνα. Αν έχετε ιδέες και προτάσεις, μην παραλείψετε να τις πείτε στους ανθρώπους, με τους οποίους θα συνεργαστείτε.

Είναι πάντα καλό να ακούσουν τι έχει να προτείνει ο πελάτης και σίγουρα θα τους βοηθήσει να πραγματοποιήσουν κατασκευή ιστοσελίδας που θα συμβαδίζει με τη φιλοσοφία της επιχείρησής του.

Αν παρόλα αυτά οι ιδέες σας δεν υλοποιηθούν στο τελικό design, μην απογοητευτείτε. Το πιθανότερο είναι πως δεν ήταν δυνατή η υλοποίησή τους, για τεχνικούς, σχεδιαστικούς ή άλλους λόγους, αφού ο σχεδιασμός μιας ιστοσελίδας είναι πολυσύνθετη διαδικασία, που διέπεται από πολύπλοκους κανόνες. Ρωτήστε παρόλα αυτά γιατί προτιμήθηκε αυτό το design και δεν χρησιμοποιήθηκαν οι ιδέες που είχατε προτείνει. Είμαι σίγουρος πως η εταιρεία θα έχει να σας πει έναν πολύ καλό λόγο.

Είναι πολύ βασικό να έχετε εμπιστοσύνη στην εταιρεία που έχει αναλάβει την ιστοσελίδα σας. Η εταιρεία αυτή, εκτός του ότι θα σχεδιάσει την εικόνα σας στο χώρο του Διαδικτύου, η οποία εικόνα θα αποτελέσει τη διαφήμισή σας, θα είναι ο συνεργάτης σας για οτιδήποτε προκύψει στον τομέα αυτό. Οφείλετε να διαλέξετε μια εταιρεία με ανθρώπους, με τους οποίους νιώθετε άνετα και πιστεύετε πως στο μυαλό τους έχουν πάντα το συμφέρον σας. Θα πρέπει από αυτούς τους ανθρώπους να περιμένετε να σας βοηθήσουν σε όποιο πρόβλημα μπορεί να εμφανιστεί με την ιστοσελίδα σας, να παρακολουθούν στενά την πορεία σας στο Διαδίκτυο και να φροντίζουν να σας συμβουλεύουν ασταμάτητα για το πώς μπορείτε να πετύχετε πιο αποτελεσματικά τους επιχειρηματικούς σας στόχους.

Υπάρχουν αρκετές αξιόλογες εταιρείες στο χώρο και πιστέψτε με, έχετε πάρα πολλά να κερδίσετε αν συνεχίσετε να αφιερώνετε το πολύτιμο χρόνο σας σε αυτό που κάνετε καλύτερα στην επιχείρησή σας και επιλέξετε προσεκτικά να συνεργαστείτε με μία από αυτές για τη δημιουργία της ιστοσελίδας σας.


Υπάρχει η αντίληψη πως "είναι καλύτερο να έχεις μια οποιαδήποτε ιστοσελίδα, παρά να μην έχεις καθόλου ιστοσελίδα".

Μπορεί να ακούγεται περίεργο, αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει.

Μια δύσχρηστη ιστοσελίδα, με άσχημο design, κακό περιεχόμενο και τεχνικά προβλήματα είναι 100% βέβαιο πως θα κάνει ζημιά στην επιχείρησή σας. Οι αρνητικές επιπτώσεις θα χρειαστούν πολύ χρόνο και χρήμα για να εξαλειφθούν και θα κυνηγούν για αρκετό καιρό την εταιρεία σας.

Αν δεν μπορείτε να διαθέσετε πολλά χρήματα στην παρούσα φάση, αλλά θέλετε οπωσδήποτε να αποκτήσετε μια ιστοσελίδα, μπορείτε να συνεργαστείτε με μια αξιόπιστη εταιρεία και να κάνετε μια πολύ βασική, οικονομική έκδοση της ιστοσελίδας σας, όπου θα υπάρχουν μόνο τα στοιχεία επικοινωνίας σας και το αντικείμενο της επιχείρησής σας. Αργότερα, όταν έχετε μεγαλύτερο budget, προχωράτε σε μια πιο ολοκληρωμένη παρουσία.

Αν δεν μπορείτε να διαθέσετε ούτε ένα μικρό ποσό, καλύτερα να μην κάνετε τίποτα. Περιμένετε. Μην κάνετε μόνοι σας δοκιμές που μπορούν να βλάψουν την επιχείρησή σας. Μια κακή εικόνα θα κυνηγάει την εταιρεία σας για πολύ καιρό. Φροντίστε μόνο, αν δεν το έχετε κάνει ήδη, να κατοχυρώσετε ένα domain name με το όνομα της επιχείρησής σας, το οποίο σίγουρα θα χρειαστείτε στο μέλλον (τα domain names είναι μοναδικά, επομένως πρέπει να προλάβετε να πάρετε αυτό ή αυτά που σας ενδιαφέρουν, πριν τα προλάβει κάποιος ανταγωνιστής σας).


Γιατί να επιλέξω διαφήμιση Google Ads (πρώην Google Adwords);

 

Είναι σίγουρο ότι όσο καλοσχεδιασμένο και να είναι το website της επιχείρησής σας και όσο και καλές τιμές να έχετε στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα αν δεν σας βρίσκουν οι χρήστες του internet δεν θα γίνουν ποτέ πελάτες σας!
Έτσι όταν ξεκινάτε την διαδικτυακή σας παρουσία πρέπει να έχετε στο νου σας ότι έχετε δύο κεντρικές ιδέες να υλοποιήσετε:
Παρ' ότι η διαφήμιση τις περισσότερες φορές ακολουθεί την ολοκλήρωση του σχεδιασμού της ιστοσελίδας καλό είναι να γίνεται παράλληλα, ιδιαίτερα σε επιχειρήσεις που ασχολούνται με ηλεκτρονικό εμπόριο.

Έτσι θα μπορούσατε εισάγοντας μερικά βασικά προϊόντα να ξεκινήσετε τις καταχωρήσεις σε διαδικτυακούς καταλόγους αλλά και σε κοινωνικά δίκτυα.
Όμως είναι ευρύτερα γνωστό ότι η προώθηση μιας ιστοσελίδας είναι μία επίπονη και χρονοβόρα διαδικασία. Από προσωπική εμπειρία μπορώ να σας αναφέρω ότι σε ιστοσελίδα ξενοδοχείου (για την οποία υπήρχε μεγάλος ανταγωνισμός) χρειάστηκαν δύο χρόνια (!) για να αποδώσει η SEO (Search Engine Optimization).

Μέσα σε όλο αυτό το κλίμα έρχεται να δώσει άμεσα αποτελέσματα η διαφήμιση PPC (pay per click) της Google.
Για όσους δεν γνωρίζουν τι είναι το Google Adwords (Google Ads) πρόκειται για τις διαφημίσεις με κείμενο ή και εικόνες που εμφανίζονται στις σελίδες αναζήτησης μετά την πληκτρολόγηση ορισμένων λέξεων ή φράσεων.


Σε αντίθεση με την προώθηση της ιστοσελίδας που όπως είπαμε απαιτεί αρκετό χρόνο για να αποδώσει και να φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, η διαφήμιση Google Adwords εμφανίζεται άμεσα μετά από έναν τυπικό έλεγχο που γίνεται από τη Google.
Πληρώνετε στη Google ένα μικρό ποσό της τάξης συνήθως των 0,05 - 0,30 € ανά κλικ (ανάλογα με τον ανταγωνισμό) μόνο όταν ένας που περιηγείται στο διαδίκτυο "κλικάρει" πάνω στη διαφήμιση σας.

Η στρατηγική της εκάστοτε διαφημιστικής καμπάνιας στηρίζεται στην αποφυγή των άσκοπων κλικ αλλά και στο ικανοποιητικό ποσοστό μετατροπής δηλαδή πόσοι από τους δυνητικούς πελάτες που έκαναν κλικ πάνω στη διαφήμιση σας αγόρασαν κάποια από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.

Επίσης  σημαντικοί παράγοντες είναι η δομή της διαφήμισης καθώς και η  δημιουργία στόχων.
Έτσι απαιτείται διαρκής παρακολούθηση της διαφημιστικής καμπάνιας και τροποποίηση της όταν αυτό χρειάζεται.

Φαίνεται λοιπόν ότι η διαφήμιση PPC της Google  προσφέρει άμεσα αποτελέσματα προβολής της επιχείρησής σας, αλλά σίγουρα χρειάζεται δημιουργία και παρακολούθηση από άνθρωπο που να κατέχει άριστα την υλοποίηση της συγκεκριμένης διαφήμισης.

Άμεση τεχνική υποστήριξη ιστοσελίδας ή απλά υποστήριξη

Όταν σχεδιάσατε την ιστοσελίδα σας, προκειμένου να παρουσιάσετε την εταιρεία σας ή να πουλήσετε τα προϊόντα σας όλα λειτουργούσαν άψογα. Αυτά συνέβαιναν πριν λίγες εβδομάδες .....
Σήμερα, προσπαθείτε να εισάγετε ένα νέο κείμενο μέσα από την περιοχή διαχείρισης και βλέπετε ότι το σύστημα διαχείρισης περιεχομένου (CMS) σας προτείνει μία αναβάθμιση σε νεότερο πυρήνα ή νεότερες εκδόσεις των προσθέτων που χρησιμοποιείτε.

Αναρωτιέστε....

Να την κάνω την αναβάθμιση ή να την αφήσω να μη μπλέξω;
Την προηγούμενη φορά που προσπάθησα μόνος μου το site κατέρρευσε.

Αναζητάτε τον προγραμματιστή σας και αυτός ούτε στα τηλέφωνα, ούτε στα email απαντάει.

Αν αποφασίσετε να ΜΗΝ προχωρήσετε σε ενημέρωση ή αναβάθμιση σκεφτείτε ότι οι hackers ακριβώς αυτό περιμένουν!
Αν έχετε απλά ένα site εταιρικής παρουσίασης, που δεν το ενημερώνετε συχνά, σημειώστε ότι δεν είναι και τόσο σοβαρό το θέμα της άμεσης ενημέρωσης. Αν όμως είσαστε ιδιοκτήτης ενός ηλεκτρονικού καταστήματος στο οποίο οι πελάτες σας δημιουργούν χρηματικές συναλλαγές πρέπει να  λάβετε σοβαρά υπόψη σας την άμεση αναβάθμιση του παρωχημένου λογισμικού.

Αν λοιπόν αποφασίσετε να αναθέσετε την τεχνική υποστήριξη της ιστοσελίδας σας σε έναν άλλο προγραμματιστή απευθύνετε του μερικές ερωτήσεις που θα σας βοηθήσουν στην επιλογή ενός αποτελεσματικού νέου συνεργάτη.
  • Σε πόσες ώρες, από την εντολή σας, θα ξεκινήσει τις εργασίες στο site
  • Σε πόσες ώρες θα επαναφέρει την ιστοσελίδα μετά από hacking
  • Σε πόσες ώρες θα τελειώσει η αναβάθμιση προσθέτων
  • Θα κάνει καταχωρήσεις άρθρων ή προϊόντων που θα αναθέσετε
  • Θα εργαστεί Κυριακές, αργίες ή νυχτερινές ώρες αν υπάρχει άμεση ανάγκη τεχνικής υποστήριξης
  • Θα επέμβει στον κώδικα της ιστοσελίδας και θα γράψει custom κώδικα αν χρειαστεί.

Αν στις τρεις πρώτες ερωτήσεις σας απαντήσει παραπάνω από μία ώρα, τότε δεν μπορεί να σας προσφέρει  άμεση τεχνική  υποστήριξη.
Αν στις τρεις τελευταίες ερωτήσεις σας απαντήσει αρνητικά τότε ψάξτε γι άλλον...

Δείτε τις υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης ιστοσελίδων που σας προσφέρουμε εμείς,  οι οποίες ξεκινούν ΑΜΕΣΩΣ μετά την εντολή σας.