• 6930418488
  • Δευτέρα - Σάββατο: 9:00 - 21:00

Γιατί η "ίδια" ιστοσελίδα κοστίζει παραπάνω;

Γιατί διαφέρει το κόστος κατασκευής ιστοσελίδας Τον τελευταίο καιρό παρατηρώ ότι κάποιοι επισκέπτες μου ζητούν προσφορά για την κατασκευή ιστοσελίδας και μετά χάνονται.
Πήρα λοιπόν το θάρρος και επικοινώνησα με ορισμένους από αυτούς (στους οποίους, μάλιστα, είχα δώσει πολύ οικονομική τιμή) για να δω τους λόγους της απόρριψης. Διαπίστωσα ότι προτίμησαν να συνεργαστούν με άτομα τα οποία τους υποσχέθηκαν την "ίδια" ιστοσελίδα με το μισό κόστος.
Είναι όμως η ίδια ιστοσελίδα;
Ας πάρουμε ως παράδειγμα μία  εταιρική ιστοσελίδα με 5 υποσελίδες (Αρχική, η εταιρεία, προϊόντα, gallery, επικοινωνία).
Λοιπόν, αυτή η ιστοσελίδα μπορεί να έχει κόστος από 100 € μέχρι 1000€.
Σας φαίνεται περίεργο;
Ας ξεκινήσουμε να αιτιολογήσουμε  την χαμηλότερη τιμή.
Ο σχεδιαστής ιστοσελίδας σας παραδίδει ένα έτοιμο CMS με ελάχιστες ή καθόλου τροποποιήσεις με πολύ φτωχό οπτικό αποτέλεσμα, χρησιμοποιώντας ένα δωρεάν template (ή theme).Εξαιρετικό αισθητικό αποτέλεσμα κατασκευής ιστοσελίδας
Έχει αντιγράψει (copy-paste) τα κείμενα από ένα άλλο website και εργάστηκε συνολικά 2-5 ώρες για την παράδοση του έργου.
Πολύ πιθανά να μην έχει κατoχυρώσει και κάποιο domain name ( 25€/διετία), αλλά να έχει χρησιμοποιήσει δωρέαν ονόματα χώρου.
Η φιλοξενία του ιστότοπου  γίνεται σε δωρεάν hosting με άλλους 10.000 ιστοτόπους να προσπαθούν να φορτώσουν ταυτόχρονα.
Σας ενημέρωσαν γι'  αυτά όταν σας υποσχέθηκαν τις εξαιρετικά χαμηλές τιμές;
Ας δούμε τώρα το ελάχιστο κόστος για μία λειτουργική ιστοσελίδα εταιρικής παρουσίασης (χωρίς ηλεκτρονικό κατάστημα).


25 ευρώ/2 έτη
  • Φιλογενία (hosting) σε ταχύτατους server στην Ελλάδα.
70 ευρώ/1 έτος
  • Επιλογή κατάλληλου θέματος που θα εναρμονίζεται με το ύφος και της δραστηριότητες της επιχείρησης.
 55 ευρώ
  • Παραμετροποίηση του website
  • δημιουργία menu
  • δημιουργία της δομής του περιεχομένου, των κατηγοριών και των ενοτήτων της ιστοσελίδας
  • δημιουργία συνδέσμων
  • επιλογή keywords και συγγραφή κειμένων
  • δημιουργία gallery φωτογραφιών
 200 ευρώ
  • Διορθώσεις στον κώδικα της ιστοσελίδας με βάση τα τελευταία web standards (CSS, html standards)
 30 ευρώ
  • Βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας για τις μηχανές αναζήτησης (Search engine friendly website)
 80 ευρώ
  • Δημιουργία και εγκατάσταση webmail της μορφής: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
 10 ευρώ/email
  • Καταχώρηση του site σε 5 καταλόγους υψηλης επισκεψιμότητας.
 Δωρεάν
  • Εκπαίδευση για την διαχείριση της ιστοσελίδας.
 Δωρεάν
  • Συντήρηση και τεχνική υποστήριξη για τους 2 πρώτους μήνες
 Δωρεάν

Αποφασίστε μόνοι σας που μπορείτε να "κόψετε" budget!
Εμείς σας διαβεβαιώνουμε ότι σας χρειάζονται όλα τα παραπάνω!
Αν παρόλα αυτά πιστεύετε ότι βρίσκετε τις ίδιες υπηρεσίες σε χαμηλότερες τιμές τι να πω .....  μην συνεργαστείτε μαζί μας!

 

 

U/I και U/X στην κατασκευή ιστοσελίδων

Αν νομίζεται ότι θα μιλήσουμε για λειτουργικά συστήματα έχετε κάνει λάθος!float:right

Η συντομογραφία U/X προέρχεται από τις λέξεις User eXperience, δηλαδή εμπειρία του χρήστη, ενώ η συντομογραφία  U/I προέρχεται από τις λέξεις User Interface, δηλαδή διεπαφή του χρήστη.

Θα αναφερθώ σε αυτά τα δύο βασικά θέματα, αφού εκτός από το σχεδιαστικό κομμάτι μιας ιστοσελίδας παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο στο authority που θα αποκτήσει το site άρα και στην καλύτερη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν πολλές παρανοήσεις , όσον αφορά τις διαφορές μεταξύ UI και UX σχεδιασμού
Ο σχεδιασμός διεπαφής χρήστη (UI) είναι  η διαμόρφωση της δομής του site ώστε να  δίνει την δυνατότητα να υπάρχει αλληλεπίδραση  με το χρήστη (επισκέπτη)

Ο σχεδιασμός  εμπειρίας του χρήστη (UX) είναι η διαμόρφωση της δομής του site ώστε ο επισκέπτης να βρίσκει ότι πληροφορία αναζητούσε όταν ξεκίνησε την περιήγηση του στο web.

Σας μπέρδεψα;

Με δύο λόγια η κατασκευή ιστοσελίδας γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε ο επισκέπτης μας να βρίσκει ακριβώς την πληροφορία που αναζητούσε και να την βρίσκει με 2 κλικ.

Ok, κατανοητό. Πως το πετυχαίνουμε;

  • Καταρχάς, δημιουργήστε υποσελίδες στο site σας με μοναδικό τίτλο για το κάθε προϊόν ή υπηρεσία σας.
  • Φροντίστε το κείμενό σας να μην έχει ορθογραφικά λάθη και  χρησιμοποιείστε υπογραμμίσεις και έντονους ή πλάγιους χαρακτήρες όπου αυτοί χρειάζονται.
  • Ζητείστε από έναν γνωστό σας, που να είναι άσχετος με το αντικείμενο που περιγράφετε, να περιηγηθεί στο site σας και να διαβάσει τα κείμενά σας. Αν αυτός μείνει ενημερωμένος από το κείμενο, να είσαστε σίγουροι ότι το ίδιο ενημερωμένοι θα είναι και οι τυχαίοι επισκέπτες σας.
  • Χρησιμοποιήστε συνδέσμους προς άλλες υποσελίδες του site σας με κείμενο αγκύρωσης αυτό που νομίζετε ότι χρειάζεται μεγαλύτερη ανάλυση.
  • Χρησιμοποιείστε αντιπροσωπευτικά εικονίδια που δείχνουν ξεκάθαρα μία υπηρεσία ή ένα προϊόν και χρησιμοποιήστε τα ως  συνδέσμους που θα οδηγούν σε υποσελίδα με το εικονιζόμενο αγαθό.
  • Τέλος, αν δεν το έχετε κάνει  ήδη, δημιουργείστε σήμερα ένα blog, μέσα στην ιστοσελίδα σας. Γράψτε συμβουλές και εμπειρίες που θέλετε να μοιραστείτε ή να συζητήσετε και να είστε σίγουροι ότι θα βοηθήσετε αρκετά τους επισκέπτες σας και φυσικά και την καλύτερη κατάταξη της ιστοσελίδας σας.

Λάθη στην κατασκευή ιστοσελίδων που πρέπει να αποφύγετε.

Λάθη στην κατασκευή ιστοσελίδων

Αυτό το άρθρο παρουσιάζει τα κυριότερα  λάθη στην κατασκευή ιστοσελίδων και τις δικές μας προτάσεις για να τα αποφύγετε.

 

1 . Πολύ "αργό" site

Αν για την  κατασκευή της ιστοσελίδας σας χρησιμοποιήσατε πάρα πολλές φωτογραφίες που φορτώνουν ταυτόχρονα ή αρχεία flash που εκτελούνται ταυτόχρονα τότε είναι πολύ πιθανό η ιστοσελίδα σας να "σέρνεται" και ο επισκέπτης σας να αποχωρήσει άμεσα αφού δεν θα μπορεί να πλοηγηθεί σε αυτήν.Σας προτείνουμε να χρησιμοποιείτε μόνο τα απαραίτητα πολυμέσα με την κατάλληλη συμπίεση.


2 . Λάθος αναζήτηση.

Είτε έχετε μία εταιρική ιστοσελίδα που παρουσιάζετε 10-30 προϊόντα είτε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με εκατοντάδες προϊόντα, είναι απαραίτητη η μπάρα αναζήτησης η οποία πρέπει να λειτουργεί σωστά δίνοντας τα αποτελέσματα που θα επιλέξει ο κάθε επισκέπτης σας.


3 . Χρήση PDF αρχείων για online ανάγνωση.

Οι χρήστες του internet  απεχθάνονται να βρισκονται μπροστά σε ένα αρχείο PDF κατά την περιήγηση τους, γιατί διακόπτει τη ομαλή ροή τους .
Αν θέλετε να παρουσιάσετε ένα κατάλογο προϊόντων ή ένα φυλλάδιο προσφορών προτιμήστε να το εμφανίζεται σελίδα-σελίδα με την χρήση λίγων γραμμών κώδικα.


4 . Διατήρηση  του ίδιου χρώματος γραμματοσειράς μετά από την επίσκεψη συνδέσμων (links).

Όταν ο επισκέπτης σας περιηγείται στο site σας θα επισκεφθεί και καποιους συνδέσμους που θα του κινήσουν το ενδιαφέρον. Δεν πρέπει οι σύνδεσμοι αυτοί να έχουν το ίδιο χρώμα με τους υπόλοιπους (μετά το κλικ πάνω τους) γιατί έτσι δημιουργείται μία σύγχυση για το περιεχόμενο που έχει ήδη διαβάσει.


5 .  Κείμενο χωρίς μορφοποίηση

Ένας "κατεβατό" κείμενο είναι πολύ κουραστικό γι' αυτόν που το διαβάζει μπροστά σε μία οθόνη.
Γράψτε κείμενο για  online παρουσίαση και όχι για έντυπη μορφή. Χρησιμοποιείστε:

  •     Τίτλους.
  •     Λίστες με κουκκίδες.
  •     Υπογράμμισεις και έντονη γραφή στις  λέξεις-κλειδιά.
  •     Σύντομες παραγράφους.
  •     Απλό και κατανοητό  ύφος γραφής.


6 . Σταθερό μέγεθος γραμματοσειράς

Οι περισσότεροι σχεδιαστές  ιστοσελίδων, προκειμένου να  δημιουργήσουν μεγαλύτερη εποπτεία χρησιμοποιούν "μικρές" γραμματοσειρες με αποτέλεσμα οι άνθρωποι άνω των 45 ετών να μην μπορουν να διαβάσουν άνετα τα κείμενα.
Με την βοήθεια κώδικα μπορείτε να προσθέσετε  " αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς " και να καθορίσετε το μέγεθος γραμματοσειράς . Σεβαστείτε τις προτιμήσεις του χρήστη και δώστε του την δυνατοτητα να μπορεί να αλλάξει το μέγεθος κειμένου, όπου απαιτείται.

 

7. Ανεπαρκής πλοήγηση

Εκτός από το βασικό menu πλοήγησης τοποθετήστε και συνδέσμους μέσα στο κείμενο ή σε μία αντιπροσωπευτική φωτογραφία που θα οδηγούν τον επισκέπτη σε αυτό που ψάχνει.

 

8.  Άσχετος τίτλος υποσελίδων

Αν και αυτό είναι περισσότερο θέμα SEO, προσέξτε να χρησιμοποιείτε τίτλους οι οποίοι να σχετίζονται με τις λέξεις κλειδιά για τις οποίες θέλετε να εμφανίζεται η ιστοσελίδα σας σε καλή θέση στις μηχανές αναζήτησης.



8 . Υπερβολική προβολή διαφήμισεων

Πολλα website και ιδιαίτερα τα news portal "ζούνε" από τια διαφημιστικά banner που προβάλλουν σε αρκετά σημεία των κειμένων.
Αν οι διαφημίσεις αυτές είναι πάρα πολλές καταντούν ενοχλητικές με αποτέλεσμα να δυσαρεστούν τον επισκέπτη σας και έτσι αυτός  θα αποχωρήσει πολύ σύντομα από την ιστοσελίδα σας.

9 . Απουσία φόρμας υποβολής ερωτήσεων χρηστών.

Οι επισκέπτες σας αφίχθησαν και περιηγούνται στον ιστότοπό σας, διότι αναζητούν  ένα προϊόν ή μία υπηρεσία. Όσο εκπληκτική και να είναι η περιγραφή σας, ενδεχομένως θα του γεννηθούν απορίες που θα θέλει να τις λύσει επικοινωνόντας μαζί σας. Έτσι μία φόρμα υποβολής μηνύματος είναι απαραίτηταη για να χτίσετε μια σχέση εμπιστοσσύνης με τον πελάτη σας.

 

Γνωρίζετε κάποιο άλλο λάθος που πρέπει να αποφευγεται στην κατασκευή ιστοσελίδας;

Μοιραστείτε το στα σχόλια.

Web directories και SEO

SEO από web directories

Τον τελευταίο καιρό βλέπω όλο και περισσότερους επισκέπτες της ιστοσελίδας να με ρωτούν για διευθύνσεις διαδικτυακών καταλόγων (web directories) προκειweb-directories-and-seoμένου να καταχωρήσουν την ιστοσελίδα τους και να αποκτήσουν καλύτερη θέση στις μηχανές αναζήτησης. Αποφάσισα λοιπόν να γράψω μερικές χρήσιμες οδηγίες για όσους θέλουν να μάθουν την αλήθεια για την αξία της καταχώρησης της ιστοσελίδας τους (ή της επιχείρησής τους) σε web directory.

Γενικά η καταχώρηση της ιστοσελίδας σε έναν διαδικτυακό κατάλογο βοηθάει στην προώθησή της, αλλά προσέξτε την "αξία" των συνδέσμων που θα δημιουργήσετε και συγκεκριμένα τα εξής:

  1. Καταχωρήστε την ιστοσελίδα σας σε καταλόγους που προσφέρουν do follow links. Πρόσφατα ένας κατάλογος στον οποίο είχα καταχωρήσει αρκετές σελίδες μου αποφάσισε να τροποποιήσει σε no follow links  τα καταχωρημένα site. Αποτέλεσμα όλες οι ιστοσελίδες μου  "έπεσαν" από 5-15 θέσεις στις μηχανές αναζήτησης.
  2. H καταχώρηση να γίνει στην σωστή κατηγορία ανάλογα με το αντικείμενο της επιχείρησής σας. Αν εσείς πουλάτε έπιπλα και βάλετε την επιχείρηση σας στην κατηγορία "web design" ό σύνδεσμος που θα δημιουργήσετε θα έχει πολύ μικρότερη αξία.
  3. Συμπληρώστε όλα τα πεδία που προσφέρει ο κάθε κατάλογος, διότι δεν μπορείτε να ξέρετε εκ των προτέρων με ποια κριτήρια θα γίνει η αναζήτηση.seo and web directories
  4. Στο πεδίο τίτλος μην βάζετε μία μοναδική φράση κλειδί.
  5. Προτιμήστε καταλόγους με page rank > 1. όσο μεγαλύτερο το page rank τόσο μεγαλύτερη βαρύτητα για τις μηχανές αναζήτησης θα έχει ο σύνδεσμος που θα δημιουργήσετε.
  6. Κάντε την καταχώρηση σας σε καταλόγους όπου θα έχουν όσο γίνεται λιγότερους συνδέσμους "ανταγωνιστών".
  7. Το τελευταίο και το πιο δύσκολο σημείο. Γράψτε μοναδική περιγραφή της επιχείρησής σας για ΚΑΘΕ κατάλογο στον οποίο γίνεται η καταχώρηση. Σε διαφορετική περίπτωση η Google (κυρίως) "βλέπει" διπλότυπο περιεχόμενο και του δίνει μικρότερη ή και αρνητική αξία.

 Αν θέλετε να καταχωρήσετε την επιχείρηση σας, σας προτείνω τον web-catalog.gr έναν διαδικτυακό κατάλογο στον οποίο μπορείτε να κάνετε πολύ εύκολα εγγραφή και να καταχωρήσετε την ιστοσελίδα σας χρησιμοποιώντας και κείμενο αγκύρωσης με τις λέξεις κλειδιά που επιθυμείτε. Η καταχώρηση επιχειρήσεων , προς το παρόν, είναι δωρεάν και γίνεται άμεσα χωρίς χρονική περίοδο έγκρισης.

Απόκτηση κωδικών website

 Κωδικοί Website

Τις τελευταίες μέρες έχω δεχθεί αρκετά email και τηλεφωνήματα από υποψήφιους πελάτες, οι οποίοι θέλουν να αναβαθμίσουν ή να ανακατασκευάσουν ένα website που είναι ήδη online. Όταν λοιπόν φτάνουμε την συζήτηση στο θέμα του κόστους μου αναφέρουν ότι θέλουν να λάβουν μία οικονομικότερη προσφορά αφού ήδη έχουν προπληρώσει το domain name και την υπηρεσία φιλοξενίας (web hosting) της ιστοσελίδας.Η αλήθεια είναι ότι προκειμένου να συνεργαστώ σε  έναν καλό project δέχτηκα και ανέλαβα μόνο τον τομέα της κατασκευής ιστοσελίδας. Μετά την συμφωνία και την συνάντηση για τις πρώτες λεπτομέρειες, έβαλα στο τραπέζι και το θέμα της παραλαβής των κωδικών πρόσβασης στο όνομα χώρου και στον χώρο φιλοξενίας για να μπορέσω να αποκτήσω προσβαση στον πίνακα ελέγχου. Εκεί άρχισαν να συννεφιάζουν λίγο οι ενδιαφερόμενοι.

- Εεε, να επικοινωνήσουμε με το παιδί που μας είχε φτιάξει την ιστοσελίδα γιατί μάλλον αυτός τους έχει.

- Τι ακριβώς να του ζητήσουμε;

Υποψιαζόμουν την τροπή της συνεργασίας μας αλλά δεν περίμενα τέτοια αντιμετώπιση  από τον "συνάδελφο"!

Για μία εβδομάδα τον ψάχναμε....

Όταν τελικά μπορέσαμε να επικοινωνήσουμε μαζί του, μας δήλωσε ό,τι την διαχείριση του website την είχε ένας υπάλληλος του ο οποίος δεν εργάζεται πλέον στην εταιρεία.

Και έρχομαι τώρα να ρωτήσω τον ενδιαφερόμενο πελάτη: Όταν κλείσατε την συμφωνία για  κατασκευή της εταιρικής σας στοσελίδας δεν πληρώσατε και για domain name και το web hosting; Γιατί λοιπόν να μην σας έχουν παραδώσει τους κωδικούς πρόσβασης;

Τελικά, για καλή μας τύχη η κατοχύρωση του ονόματος χώρου είχε γίνει στο όνομα της εταιρείας και έτσι επικοινωνώντας με τον καταχωρητή (registrar) πήρα εύκολα την διαχείριση. Φυσικά την φιλοξενία  τους την προσέφερα δωρεάν προκειμένου να ξεκινήσουμε το project. Ποιο είναι λοιπόν το συμέρασμα;

Προσέξτε πάρα πολύ όταν επιλέγετε τον συνεργάτη για τον σχεδιασμό ή τον επανασχεδιασμό της ιστοσελίδας σας.

Θα πληρώσετε ένα ποσό για το όνομα και την φιλοξενία. Ζητείστε ή μάλλον απαιτείστε τους κωδικούς της. Δεν έχει σημασία αν δεν μπορείτε να διαχειριστείτε μόνος σας την ιστοσελίδα. Είναι απαραίτητοι, ιδιαίτερα αν έχετε "χτίσει" συνδέσμους προς το domain name σας.

Κόστος κατασκευής ιστοσελίδας

Καθημερινά, πολλοί υποψήφιοι «πελάτες» με παίρνουν τηλέφωνο και με ρωτούν για το κόστος κατασκευής μιας ιστοσελίδας.
Κάθε φορά που υποβάλλομαι σε αυτό το ερώτημα η πρώτη σκέψη που περνάει από το νου μου είναι αρνητική. Κι αυτό διότι κάποιος που σκέφτεται σοβαρά την κατασκευή ιστοσελίδας για την παρουσίαση των προϊόντων  ή των υπηρεσιών του δεν πρέπει να ξεκινάει με την αναζήτηση του «φτηνού».
Η προσωπική μου εμπειρία είναι ότι από τα δεκάδες τηλεφωνήματα μόνο ένα καταλήγει σε μελλοντική συνεργασία. Η κατάσταση αυτή με είχε βάλει σε σκέψεις και αναζήτησα τους «φτηνότεροΚόστος ιστοσελίδαςυς» συναδέλφους που θα αναλάμβαναν τα project που τελικά δεν ανατέθηκαν σε εμένα.
Χωρίς να αναφερθώ επώνυμα, δεν έχει εξάλλου κανένα νόημα, ακούστε μερικά παραδείγματα για το κόστος:
•    Κατασκευή ιστοσελίδας από 65 €
•    Κατασκευή e-shop από 150 €
•    Κατασκευή δυναμικού website με κόστος από 70 €
Σκέφτομαι λοιπόν και απορώ: Πόσο αφελής μπορεί να είναι κάποιος που πιστεύει ότι μπορεί να αγοράσει τις ίδιες υπηρεσίες  με κόστος φθηνότερο κατά 50-80% ;
Ας εστιάσουμε λίγο περισσότερο στις παραπάνω προσφορές.
Στο website που βρήκα την 1η προσφορά διαβάζω με προσοχή την συνολική παροχή υπηρεσιών και βλέπω στο τέλος της περιγραφής:
Κατασκευή ιστοσελίδας από 65 € / έτος
Φτηνή ιστοσελίδαΩραία λοιπόν, έπεισαν τον πελάτη,  που νόμισε ότι βρήκε χαμηλότερο κόστος κατασκευής ιστοσελίδας και μετά από 5-8 χρόνια θα φτάσει να έχει πληρώσει πολύ περισσότερα χρήματα από την δική μας πρόταση.
Για την  2η πρόσφορα  είμαι πολύ επιφυλακτικός αφού σκέφτομαι ότι ένα πιστοποιητικό ασφαλείας απαραίτητο για χρηματικές συναλλαγές μέσω διαδικτύου, έχει κόστος από 80 ευρώ ανά έτος. Διαβάζω λοιπόν αναλυτικά τα χαραχτηριστικά του ηλεκτρονικού καταστήματος που αναφέρει η προσφορά και , όπως το περίμενα, δεν υπήρχε πουθενά η αγορά του πιστοποιητικού αυτού. Σκεφτείτε λοιπόν αν θα συνεχίσει τις αγορές από το e-sop σας κάποιος που δεν θα βλέπει την πιστοποίηση ασφάλειας.
Για την 3η προσφορά πράγματι είδα αρκετά καλά χαρακτηριστικά αλλά, οι κρυφές χρεώσεις κρύβονταν στην μετέπειτα τεχνική υποστήριξη. Βέβαια κάποιος μπορεί να σκεφτεί: Τι να την κάνω την μελλοντική υποστήριξη; Ένα απλό website θέλω να έχω για να παρουσιάζω την εταιρεία μου στο internet.  Αυτό ελάτε να το ξανασυζητήσουμε όταν θα δείτε μια hackαρισμένη front page με περίεργα συνθήματα και εικόνες.
Το καλύτερο slogan σας που αφορά το κόστος ιστοσελίδας σας το άφησα για το τέλος.Κόστος κατασκευή ιστοσελίδας

Ιστοσελίδα με ... € , δωρεάν φιλοξενία ιστοσελίδας, δωρεάν domain name.

Οι παραπάνω υπηρεσίες στην πραγματικότητα δεν είναι δωρεάν αφού αυτοί οι συνάδελφοι "κρατάνε" τον έλεγχο της ιστοσελίδας.Έτσι αν για οποιοδήποτε λόγο (δυσαρέσκεια ή ακριβή παροχή υπηρεσιών, κτλ) θέλετε να σταματήσετε την συνεργασία μαζί τους δεν θα είναι ευκολο να δώσετε την διαχείριση της ιστοσελίδας στο νέο συνεργάτη σας.
Πριν, λοιπόν προχωρείστε στην συνεργασία για τον σχεδιασμό της ιστοσελίδας σας ρωτήστε για τις παραπάνω λεπτομέρειες και αποφασίστε μόνος σας ποια είναι η οικονομική κατασκευή ιστοσελίδας.