Πιθανόν θα έχετε παρατηρήσει πως οι περισσότεροι διαφημιζόμενοι στην τηλεόραση και στο ραδιόφωνο σας παραπέμπουν στην facebook ή twitter σελίδα τους, αναδεικνύοντας την τρομερή δύναμη του social media marketing. Προτού όμως μπείτε στη διαδικασία να καλέσετε το κοινό να κάνει ‘like’ στην επαγγελματική σελίδα σας στο facebook, να σας κάνουν ‘follow’ στο Twitter, ή στο Instagram, έχετε σκεφτεί τι κίνητρο τους παρέχετε ώστε να το κάνουν;
Έχετε σκεφτεί πως θα αλληλεπιδράτε με το κοινό σας προς όφελος της επιχείρησής σας;
Το πλέον κοινό λάθος στο χώρο του social media marketing, είναι η έλλειψη στρατηγικής.
Social media marketing strategy
Πόσες φορές έχετε μπει σε σελίδες όπου ο ιδιοκτήτης έχει κάνει σειρά ανακοινώσεων αλλά το κοινό δεν έχει αντιδράσει καθόλου; Στην πραγματικότητα, θα ήταν καλύτερα αυτή η σελίδα να μην υπήρχε καθόλου καθώς δημιουργεί αρνητικό αντίκτυπο για την επιχείρηση. Εάν δεν υπάρχει ενδιαφέρον στα posts που δημοσιεύετε (likes, shares, σχόλια), τότε οι ανακοινώσεις σας θα πάψουν να εμφανίζονται στο feed των χρηστών. Που σημαίνει ότι η σελίδα παύει ουσιαστικά να υπάρχει.
Προτού ξεκινήσετε να προσκαλείτε fans στη σελίδα σας, χρειάζεται μια content marketing στρατηγική. Να αποφασίσετε τι περιεχόμενο θα παρέχετε ώστε να προκαλέσετε τη συμμετοχή των fans και το διάλογο. Εφόσον ξεκαθαρίσετε πως σκοπεύετε να αλληλεπιδράτε με την κοινότητα, είστε πλέον έτοιμοι να διαφημίσετε τη σελίδα σας, στο κατάλληλο κοινό. Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή ώστε να προσελκύσετε εξαρχής το κατάλληλο κοινό. Η ποιότητα μετράει περισσότερο από την ποσότητα στα social media. Υπάρχουν πακέτα ‘αγοράς φίλων’ στο facebook και ‘followers’ στο Twitter. Με 25$ αποκτάς 1000 φίλους και 1000 followers. Αλλά η κοινότητα που θα κτίσετε με αυτά τα προγράμματα, δε θα έχει θετικό, αλλά αντίθετα αρνητικό αντίκτυπο για την επιχείρησή σας. Θέλετε μια κοινότητα με πραγματικό ενδιαφέρον στις υπηρεσίες σας και με την οποία θα αλληλεπιδράτε σε καθημερινή σχεδόν βάση.
Χτίσιμο fans με πραγματικό ενδιαφέρον στις υπηρεσίες σας
Ένας fan ο οποίος σε κάποια στιγμή θα κάνει unlike τη σελίδα σας, έχει κακή επίπτωση στα στατιστικά σας. Το facebook μετράει συνεχώς τα likes και τα unlikes για να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα για τη δημοτικότητα της σελίδας. Για να προσελκύσετε τους κατάλληλους fans υπάρχουν διάφορες τεχνικές, ιδιαίτερα αν επιλέξετε το facebook ως μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
Facebook advertising
Το facebook advertising σας επιτρέπει να προβάλλετε διαφημίσεις σε χρήστες με βάση
- δημογραφικά στοιχεία ( ηλικία, γένος, τόπος διαμονής, έγγαμη κατάσταση…)
- ενδιαφέροντά (ιστορία, αθλητισμός, ταξίδια …)
- τις σελίδες στις οποίες έχουν κάνει ‘like’ (πχ, ‘Θέλω να πάω διακοπές με ιστιοπλοϊκό’, ‘star.gr’ )
Facebook application development για viral marketing
Με το facebook advertising ουσιαστικά αγοράζετε τον κάθε fan ξεχωριστά. Ένας διαγωνισμός στο facebook, είναι ικανός να σας φέρει πολύ περισσότερους fans, ουσιαστικά σε μικρότερο κόστος. Οι δυνατότητες που σας δίνει ένας διαγωνισμός ή ένα παιχνίδι είναι απεριόριστες. Ο κάθε χρήστης καλεί όλους τους φίλους του να συμμετέχουν ενώ μπορεί μέσω του παιχνιδιού να γράψει στους τοίχους των φίλων. Όλες οι μεγάλες ελληνικές facebook κοινότητες έτσι έχουν δημιουργηθεί και η μέθοδος είναι γνωστή και ως viral marketing. Σκεφθείτε ότι αν 30 παίκτες καλέσουν από 100 φίλους να παίξουν, έχετε αυτομάτως 3,000 που ασχολούνται με την εφαρμογή της επιχείρησής σας. Είμαστε από τους πρωτοπόρους στην ανάπτυξη και προώθηση τέτοιων εφαρμογών, από τη σύλληψη του concept, στην υλοποίηση και προώθηση.
Twitter
Ασχοληθήκαμε αποκλειστικά με το facebook διότι, εκτός του ότι έχει τους περισσότερους χρήστες (10.000.000 χρήστες στην Ελλάδα), αυτή τη στιγμή είναι το μόνο κοινωνικό μέσο δικτύωσης που προσφέρει τόσο προχωρημένες επιλογές για διαφήμιση και προώθηση. Το Twitter προς το παρόν διαθέτει μόνο τα sponsored tweets.
Παρατηρούμε καθημερινά τις εξελίξεις στην αγορά για τις οποίες θα σας ενημερώνουμε τακτικά μέσω του blog μας.