Σήμερα, οι περισσότεροι διαφημιστές επιλέγουν το ίντερνετ για να προωθήσουν τα προϊόντα τους και τις υπηρεσίες τους.
Ας δούμε όμως αυτό το θέμα και από την πλευρά του επισκέπτη, του χρήστη που ασυνείδητα επιλέγει να δει αυτές τις διαφημίσεις.
Πως φαίνονται οι διαφημίσεις που προβάλλονται στον χρήστη; Τι βρίσκει ενοχλητικό; Ας το αναλύσουμε!
Τουλάχιστον τρεις στους πέντε καταναλωτές είναι πολύ απογοητευμένοι από τα κύρια χαρακτηριστικά της διαφήμισης στο Internet, και είναι πιθανό να δούμε μια αρνητική αντίδραση που σχηματίζεται. Για να είναι επιτυχής, οι σελίδες/υπηρεσίες που διαφημίζονται μέσω του Διαδικτύου θα πρέπει να δώσουν μεγαλύτερη βαρύτητα στους τρόπους με τους οποίους θα προσεγγίζουν τους καταναλωτές.
H αλήθεια είναι αυτή και δε γίνεται να κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλο μας. Οι χρήστες του ίντερνετ βρίσκουν πολλούς από τους τρόπους διαφήμισης που παρουσιάζονται μέσα στις σελίδες που επισκέπτονται από ενοχλητικούς έως πολύ ενοχλητικούς.
80% των χρηστών δηλώνουν πως διαφημίσεις που καλύπτουν μεγάλο μέρος της σελίδας και κρύβουν το περιεχόμενο είναι το υπερβολικά ενοχλητικές. Φυσικά έχουν απόλυτο δίκιο να το πιστεύουν αυτό, μιας και ο διαχειριστής της σελίδας αυτής δείχνει πως δεν τους σέβεται και το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι το κέρδος.
Σίγουρα, όταν έχεις μια επιτυχημένη σελίδα προσπαθείς να τα συνδυάσεις και τα δύο (κέρδος και περιεχόμενο), αλλά πάντα πρέπει να υπάρχει μια ισορροπία. Όταν αυτή η ισορροπία «χαλάσει», αργά ή γρήγορα θα υπάρξουν και τα αρνητικά αποτελέσματα…
Τα γνωστά σε όλους pop-ups, κατέχουν επίσης μια εξέχουσα θέση στις προτιμήσεις των χρηστών για το χειρότερο και πιο ενοχλητικό είδος διαφήμισης. Τι ποιο ενοχλητικό απο το να επισκέπτεσαι μια σελίδα και ξαφνικά να ανοίγουν 2 και 3 μικρά παράθυρα από το πουθενά με διαφημίσεις. Επίσης το κακό περιεχόμενο που έχουν συνήθως τα pop-ups τα καθιστά ακόμη πιο ενοχλητικά..
Ας δούμε όμως και ένα ακόμη ενοχλητικό είδος διαφήμισης πυ συναντάται ιδιαίτερα στα μεγάλα ελληνικά site. Διαφημίσεις flash που όταν κάνεις «mouse over»(περνάς τον κέρσορα του ποντικιού απο πάνω) ξεκινούν να τρέχουν ένα βίντεο με ενοχλητική μουσική και ήχο! Ιδιαίτερα εάν ο χρήστης έχει ανοικτά τα ηχεία (για να ακούσει μουσική ή απλώς να τα έχει ξεχάσει ανοικτά) και ξαφνικά αρχίσει να ακούει μια ενοχλητική διαφήμιση τηλεφωνικού δικτύου, το αίσθημα δυσφορίας είναι πολύ έντονο με αποτέλεσμα αρκετές φορές να εγκαταλείψει την σελίδα!
Ας δούμε μια πολύ ωραία εικόνα από πρόσφατη έρευνα του LinkedIn Research Network/Harris Poll.
Η παραπάνω εικόνα δείχνει ποιο είδος διαφήμισης ενοχλεί παραπάνω τους χρήστες του ίντερνετ και σε τι ποσοστό. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ.
Τι πρέπει λοιπόν να προσέξει ο διαχειριστής μίας ιστοσελίδας;
Μερικές απλές συμβουλές που μπορώ να σας δώσω με την εμπειρία μου πάνω στις διαφημιστικές καμπάνιες και όσα γράφτηκαν πιο πάνω είναι τα εξής:
- Πάντα να δίνεται μεγαλύτερη σημασία στο περιεχόμενο, να είναι αρκετά ποιοτικό, ενδιαφέρον και επαρκές. Μη ξεχνάμε πως το περιεχόμενο είναι που προσελκύει τους επισκέπτες, όχι οι φαντεζί διαφημίσεις.
- Pop-ups & διαφημίσεις που καλύπτουν το περιεχόμενό; Λέμε ΟΧΙ! Προτιμήστε διαφημίσεις σε ποιο λογικά formats, όπως 125×125 buttons & 468×60 banners.
- Οι διαφημίσεις να είναι πάντα σχετικές με το περιεχόμενο της σελίδας. Δε θα άρεσε σε κανέναν σε ένα φόρουμ για τη προστασία της αρκούδας να δει διαφημίσεις για γούνες.
- Μην υπερφορτώνετε την σελίδα με διαφημίσεις! Εκτός από το γεγονός ότι η σελίδα γίνεται ποιο «βαριά» επειδή φορτώνει πολλούς εξωτερικούς συνδέσμους, χαλάει και την αισθητική της σελίδας.
- Τα «χρώματα» που έχουν τα banners & γενικότερα οι διαφημίσεις σας να ταιριάζουν με το layout της σελίδας σας. Αυτό είναι λίγο δύσκολο να επιτευχθεί όμως σίγουρα θα κάνει την διαφορά.