Το bounce rate είναι το ποσοστό των χρηστών που εγκαταλείπουν μια ιστοσελίδα χωρίς να μεταβούν σε κάποια υπό-σελίδα της.
Ένα υψηλό ποσοστό bounce rate θεωρείται αρνητικό στοιχείο για τις μηχανές αναζήτησης, γιατί δείχνει ότι η ιστοσελίδα δεν προσφέρει στους χρήστες αυτό που επιθυμούν να βρουν και έτσι την εγκαταλείπουν. Σε αυτό το άρθρο θα δούμε μερικά θέματα που μπορούν να επηρεάσουν αρκετά το bounce rate καθώς και τρόπους που θα βοηθήσουν να το μειώσετε.
Σχεδίαση: Βελτιώστε την σχεδίαση της ιστοσελίδας σας.
Μια όμορφη, επαγγελματική ιστοσελίδα, με εύκολη πλοήγηση για τον χρήστη θα βοηθήσει να βελτιώσετε το bounce rate.
Περιεχόμενο: Δημιουργήστε ποιοτικό περιεχόμενο και βελτιώστε το ήδη υπάρχον. Γράψτε ολοκληρωμένα άρθρα που να καλύπτουν τις ανάγκες των επισκεπτών, προσθέστε φωτογραφίες όπου χρειάζεται και μορφοποιήστε τα άρθρα σας, ώστε να μην κουράζουν τους επισκέπτες. Χρησιμοποιήστε bold (έντονα γράμματα) για να τονίσετε σημαντικές λέξεις, χωρίστε το κείμενο σας σε αρκετές παραγράφους και προσπαθήστε η κάθε μια να μην ξεπερνάει τις 5-6 γραμμές.
Ταχύτητα: Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας που κάνει πολλούς χρήστες να εγκαταλείπουν μια ιστοσελίδα, είναι ο χρόνος φόρτωσης των σελίδων της. Υπάρχουν αρκετά εργαλεία όπως pingdom tools και pagespeed της Google που θα βοηθήσουν να βρείτε τους παράγοντες που επιδρούν ώστε να φορτώνει πιο γρήγορα η ιστοσελίδα σας.
Pop ups: Τα pop up boxes (παρότι εξυπηρετούν πολλούς σκοπούς) είναι αποδεδειγμένο ότι ενοχλούν τους επισκέπτες μιας ιστοσελίδας με αποτέλεσμα κάποιοι από αυτούς να την εγκαταλείπουν αμέσως. Αν θέλετε να μειώσετε το bounce rate, θα σας συμβούλευα να μην τα χρησιμοποιείτε.
Διαφημίσεις: Μην υπερφορτώνετε την ιστοσελίδα σας με διαφημίσεις. Έχει αποδειχθεί ότι κάτι τέτοιο δεν αρέσει στους χρήστες και τους οδηγεί πολλές φορές στην εγκατάλειψη μιας ιστοσελίδας.
Links: Σιγουρευτείτε ότι όλα τα links που οδηγούν σε εσωτερικές σελίδες της ιστοσελίδας σας, δουλεύουν κανονικά. Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να πατάς σε κάποιο link και να οδηγείσαι σε κάποια σελίδα με κενό περιεχόμενο.
Mobile friendly ιστοσελίδα: Είναι γνωστό ότι ένα μεγάλο ποσοστό των χρηστών μπαίνουν στο Internet από το κινητό τους. Είναι η ιστοσελίδα σας φιλική σε smartphones και tablets; Αν όχι είναι απαραίτητο να την ανανεώσετε με responsive σχεδιασμό ιστοσελίδας.