Σήμερα θα δούμε τους πραγματικούς On Page SEO παράγοντες με βάση τις πρόσφατες αλλαγές στον αλγόριθμο της Google.
Απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορούμε να κατανοήσουμε τους παράγοντες αυτούς είναι να γνωρίζουμε ελάχιστα από κατασκευή ιστοσελίδων.
Όταν μιλάμε για OnPage SEO αναφερόμαστε σε 2 κατηγορίες. Η πρώτη κατηγορία αφορά τις λέξεις κλειδιά που θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε.
Η δεύτερη κατηγορία σχετίζεται με άλλους παράγοντες. Στο σημερινό μας post, θα αναφερθούμε μονάχα στο πρώτο μέρος.
Η δεύτερη κατηγορία σχετίζεται με άλλους παράγοντες. Στο σημερινό μας post, θα αναφερθούμε μονάχα στο πρώτο μέρος.
OnPage SEO: Βελτιστοποίηση με βάσει τις λέξεις – κλειδιά (keywords) – βαθμός σημαντικότητας.
Η λέξη – κλειδί μας να βρίσκεται στην αρχή του «Title Tag» Βαθμός σημαντικότητας : ******
Το Title Tag είναι ο Τίτλος της ιστοσελίδας μας.
Έστω ότι έχουμε μία ιστοσελίδα και πουλάμε διάφορα είδη σπιτιού και επίπλου. Θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε την ιστοσελίδα μας για την λέξη «Έπιπλα». Μέσα στο Title Tag λοιπόν, (δηλαδή στον ΤΙΤΛΟ της ιστοσελίδας μας) πρέπει να έχουμε για παράδειγμα την φράση: «Είδη σπιτιού και επίπλου – Έπιπλα Yiannis». Το δικό μου Title Tag είναι «Προωθηση ιστοσελίδων στη google - OnPage SEO τεχνικές - Art On Web»
Η λέξη – κλειδί μας να βρίσκεται στην βάση του domain name Βαθμός σημαντικότητας : ******
Όταν λέω στην βάση του domain name τι εννοώ. Καταρχήν, domain name είναι το όνομα της ιστοσελίδας μας που έχουμε αγοράσει. Το δικό μου Domain Name είναι “artonweb.gr”. Καταλάβατε τι εννοώ. Όταν αναφέρομαι “στην βάση”, εννοώ, το domain name να είναι η λέξη – κλειδί που θέλουμε να κάνουμε βελτιστοποίηση .
«H1 Headline Tag» Βαθμός σημαντικότητας : *****
Τι είναι το H1 Head Line Tag; Headline Tags, είναι οι «επικεφαλίδες». Υπάρχουν επικεφαλίδες h1-h2-h3-h4-h5-h6, όσο ποιο μικρά είναι τα γράμματα στην επικεφαλίδα, αντίστοιχη είναι και η αρίθμηση της αλλά και η σημαντικότητα της. Το νούμερο «1» μπροστά από το “H” είναι η πρώτη επικεφαλίδα, στην οποία ολόκληρη η φράση μαζί με την λέξη κλειδί είναι γραμμένη με μεγαλύτερα γράμματα. Ας δούμε ένα παράδειγμα με h2 tag
Βελτιστοποίηση και προώθηση ιστοσελίδων
«anchor text» Βαθμός σημαντικότητας : *****
Τι είναι το “anchor text”: Είναι ένα link που έχει μέσα την λέξη – κλειδί. Αυτό το link μπορεί να βρίσκεται είτε μέσα στην ίδια την σελίδα που θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε, είτε να το βάλουμε εμείς σε μία άλλη εσωτερική σελίδα (της ιστοσελίδας μας) και να μας στέλνει στην σελίδα που θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε. Αυτό το link θα πρέπει να εμπεριέχεται μέσα σε κείμενο. Πώς δημιουργούμε το anchor text:
Χρησιμοποιούμε τον κώδικα “<a href=””>keyword</a>”
Παράδειγμα: Αν θέλω να βελτιστοποιήσω το https://artonweb.gr για την λέξη «προώθηση ιστοσελίδων» τότε η μορφή του κώδικα θα είναι ως εξής : <a href="https://artonweb.gr" >προώθηση ιστοσελίδων</a> και θα μου δώσει anchor text : προώθηση ιστοσελίδων
Η λέξη – κλειδί μας να βρίσκεται στην αρχή του «H1 Headline Tag» Βαθμός σημαντικότητας : ****
Όπως και με τον Τίτλο, έτσι και με τις επικεφαλίδες, να είναι στην αρχή η λέξη – κλειδί μας.
Η λέξη – κλειδί μας να βρίσκεται στις πρώτες 50 με 100 λέξεις στον HTML κώδικα της ιστοσελίδας μας.Βαθμός σημαντικότητας : ****
Τι εννοώ με αυτό : Η λέξη – κλειδί μας να βρίσκεται στις πρώτες 50 με 100 λέξεις του περιεχομένου μας / κειμένου μας
Η λέξη – κλειδί να βρίσκεται στο URL της σελίδας που θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε Βαθμός σημαντικότητας : ****
URL είναι όλο το http://domain/μπλα μπλα. Αν υποθέσουμε πως θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε μία εσωτερική ιστοσελίδα, η οποία περιέχει έπιπλα, θα έπρεπε να ήτανε αυτής της μορφής : https://to-domain-name-mou.gr/επιπλα. Και εννοείται πώς ισχύουν όλοι οι πάνω παράγοντες για τις εσωτερικές σελίδες.
Η λέξη – κλειδί μας να βρίσκεται στα άλλα «Headline Tags (h2,h3…h6)» Βαθμός σημαντικότητας : ***
Όπως με το H1 Tag, υπάρχουνε και τα h2,h3….h6 τα οποία και αυτά είναι επικεφαλίδες. Αυτές οι επικεφαλίδες είναι εξίσου εκμεταλλεύσιμες μέσα σε ένα μεγάλο κείμενο. Δηλαδή : ακόμα και αν τα γράμματα είναι μικρότερα σε μέγεθος στις επικεφαλίδες αυτές (Η1>h2>…h6) μπορούμε να τις χρησιμοποιήσουμε με τέτοιο τρόπο (δηλαδή να πειραματιστούμε) και να μας φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Δεν υπάρχει στάνταρ συνδυασμός.
«Image Alt Text» Βαθμός σημαντικότητας : ***
Τι είναι το Image Alt Text: Είναι ένα κείμενο πίσω από τις εικόνες που έχουμε στην ιστοσελίδα μας, και φαίνεται στο GoogleBot. Το GoogleBOT καταρχήν δεν διαβάζει εικόνες, ούτε γραφικά, ούτε βίντεο. Όμως αν καταφέρουμε να βάλουμε εικόνα ή βίντεο ή γραφικά, ενισχύουμε την αισθητική της ιστοσελίδας μας. Πώς γίνεται αυτό; Πρέπει να υπάρχει κείμενο «πίσω» από την εικόνα, δηλαδή στο “alt text”. Ο ίδιος ο Matt Cutts λέει στον κόσμο μέσα από τα βίντεο του πως καλό θα ήτανε το κείμενο των εικόνων να συνοδεύεται με την λέξη “image” μετά τις λέξεις κλειδιά, διότι το ΒΟΤ αντιλαμβάνεται καλύτερα με αυτόν τον τρόπο. Π.Χ, ένα καλό alt image tag θα ήτανε «Εργονομικά έπιπλα image».
Η πυκνότητα της λέξης – κλειδί που βρίσκεται στο κείμενο. Βαθμός σημαντικότητας : ***
Keyword Density η αλλιώς, η πυκνότητα της λέξης – κλειδί που βρίσκεται μέσα στο κείμενο. Με λίγα λόγια είναι ο ρυθμός που επαναλαμβάνεται η λέξη – κλειδί μας. Δεν μπορούμε να θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε την ιστοσελίδα μας για την λέξη «Έπιπλα» και να γράφουμε ανά 2 λεπτά «Έπιπλα». Πρέπει να γράφουμε φυσικά και η πυκνότητα της λέξης κλειδί μας να μην ξεπερνάει το 2-3% σε σχέση με όλο το κείμενο.
Προσοχή! Αν χρησιμοποιηθεί λάθος αυξάνεται ο βαθμός επικινδυνότητας
Η λέξη – κλειδί να βρίσκεται στα ονόματα των εικόνων που ανεβάζουμε στην ιστοσελίδα μας. Βαθμός σημαντικότητας : ***
Πριν είπαμε για το image alt tag. Εδώ αναφερόμαστε στο ΟΝΟΜΑ του αρχείου της εικόνας που ανεβάζουμε στον server μας. Δηλαδή: Έχεις μία εικόνα στον υπολογιστή σου που δείχνει ένα έπιπλο και το αρχείο έχει ονομασία «00989000.jpg». Εδώ αναφερόμαστε σε αυτήν την εικόνα. Θα έπρεπε να είχε την λέξη – κλειδί που σε ενδιαφέρει. Δηλαδή π.χ «επιπλα.jpg»
Η λέξη – κλειδί μας να βρίσκεται μέσα σε «b» ή «strong» Tags. Βαθμός σημαντικότητας : ***
Με δύο λόγια : Το B προέρχεται από την λέξη bold. Άρα η λέξη κλειδί κάποιες φορές θα πρέπει να είναι γραμμένη με έντονη γραφή (bold – strong tags).
Η λέξη – κλειδί να βρίσκεται στο «Meta description Tag» Βαθμός σημαντικότητας : **
Τα meta description είναι ετικέτες που περιγράφουν το θέμα της ιστοσελίδα μας.
Η λέξη – κλειδί να βρίσκεται στα «Meta Keywords Tag» Βαθμός σημαντικότητας : * για τις λοιπές μηχανές αναζήτησης Για τη Google δεν έχει καν σημασία
Τα meta keywords είναι ετικέτες – λέξεις που σχετίζονται με τις λέξεις του περιεχομένου της ιστοσελίδας μας, και ορίζονται από εμάς.
* λίγο σημαντικό
** μέτρια σημαντικό
*** σημαντικό
**** αρκετά σημαντικό
***** πολύ σημαντικό
***** απαραίτητο
Έχετε κάτι να προσθέσετε; Αφήστε το σχόλιο σας!