• 6930418488
  • Δευτέρα - Σάββατο: 9:00 - 21:00

5 λόγοι για να ανανεώσετε την παλιά σας ιστοσελίδα

ανανέωση ιστοσελίδας
Ενα λειτουργικό website αποτελεί εξαιρετικό εργαλείο για να αυξήσετε τις πωλήσεις των υπηρεσιών ή των προϊόντων σας στην παγκόσμια αγορά. Ταυτόχρονα είναι και η βιτρίνα της επιχείρησής σας στον κόσμο του internet.

Ομως, όπως ακριβώς ένα φυσικό κατάστημα, έτσι και η ιστοσελίδα σας πρέπει να είναι πάντοτε ελκυστική στους πελάτες.
Για να γίνει αυτό εφικτό σε βάθος χρόνου, πρέπει κατά καιρούς να την ανανεώνετε. Φυσικά δεν μιλάμε για το περιεχόμενο, το οποίο πρέπει να ανανεώνεται συνεχώς για να κρατηθεί "ζωντανό" το website. Μιλάμε για την ίδια την ιστοσελίδα, δηλαδή τη σχεδίαση, τα menus, τα χρώματα, τη δομή της γενικότερα.

Σε μια σύγχρονη ιστοσελίδα η ανανέωση μπορεί να αφορά μόνο αλλαγή στο template, σε παλιότερες μπορεί να αφορά την εξ ολοκλήρου ανακατασκευή της, ώστε να παραμείνει λειτουργική και ανταγωνιστική.
Αν έχετε ακόμη αμφιβολίες για την αναγκαιότητα ανανέωσης της ιστοσελίδας, υπάρχουν πολλοί λόγοι που θα σας πείσουν. Ας ρίξουμε μια ματιά στους 5 πιο σημαντικούς:


Ανανέωση του design

Πώς θα σας φαινόταν αν βλέπατε στο δρόμο μια βιτρίνα καταστήματος η οποία δεν έχει αλλάξει εδώ και 5 χρόνια;
Αν έχετε επαναπαυθεί στο σούπερ design που είχε η ιστοσελίδα σας πριν 5 χρόνια, τότε σήμερα πιθανότατα θα μοιάζει με... online μουσείο! Οι περισσότερες εταιρίες αλλάζουν το σχεδιαστικό κομμάτι της ιστοσελίδας τους ανά 2 ή 3 χρόνια, ώστε να διατηρούν ζωντανό το ενδιαφέρον των επισκεπτών τους. Ενα "φρεσκάρισμα" στο template και το σχεδιασμό θα δώσει στο website σας τον αέρα ανανέωσης που χρειάζεστε.


Υψηλή θέση κατάταξης

Το website σας είχε κατασκευαστεί πριν μερικά χρόνια με όλες τις προδιαγραφές για ένα επιτυχημένο SEO. Τα στατιστικά στο Google Analytics όμως δείχνουν τους τελευταίους μήνες συνεχή μείωση των επισκέψεων από οργανική αναζήτηση. Γιατί;
Η απάντηση βρίσκεται στις συνεχείς αλλαγές που πραγματοποιεί η Google στους αλγόριθμούς της, για να προσφέρει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα στην αναζήτηση. Παράγοντες που κάποτε θεωρούνταν σημαντικοί για την υψηλή κατάταξη μιας ιστοσελίδας, σήμερα έχουν χάσει τη σημασία τους ή είναι ασήμαντοι, ενώ αντίθετα έχουν κυριαρχική θέση χαρακτηριστικά όπως η ταχύτητα του website και ο responsive σχεδιασμός.


Εμπειρία χρήσης

Στόχος κάθε ιστοσελίδας είναι να προσφέρει τη καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήσης. Ακόμη και μικρές αλλαγές στη δομή της ιστοσελίδας, όπως η αλλαγή του μεγέθους των γραμματοσειρών και η βελτίωση των menus μπορεί να κάνουν τη ζωή των επισκεπτών σας πολύ πιο εύκολη. Η αξιολόγηση της εμπειρίας χρήσης δεν αφορά μόνο την πλοήγηση από σταθερό υπολογιστή ή laptop, αλλά και από κινητές συσκευές.


Ανταγωνισμός

Ακόμη κι αν εσείς δεν αποφασίζετε να ανανεώσετε την ιστοσελίδα σας, δεν σημαίνει ότι θα κάνουν το ίδιο και οι ανταγωνιστές σας! Ο επιχειρηματικός ανταγωνισμός είναι σκληρός και ιδιαίτερα στο internet, όπου οι χρήστες που αναζητούν προϊόντα και υπηρεσίες θα επισκεφθούν δεκάδες ανταγωνιστές σας πριν πάρουν την τελική τους απόφαση. Αν οι ανταγωνιστές σας διαθέτουν πιο σύγχρονη ιστοσελίδα, τότε σίγουρα έχουν μεγάλο πλεονέκτημα απέναντί σας.


Branding

Μια ιστοσελίδα με ενημερωμένο περιεχόμενο και σύγχρονο design αναμφίβολα είναι επένδυση στη φήμη της εταιρίας, αφού δημιουργεί την εικόνα μιας σοβαρής και οργανωμένης επιχείρησης που σέβεται τους πελάτες της.


Στην Art On Web μπορούμε να σας βοηθήσουμε να υλοποιήσετε ανανέωση ιστοσελίδας και να διατηρήσετε την διαδικτυακή σας παρουσία ανταγωνιστική.

Επικοινωνήστε μαζί μας για να σας δείξουμε με συγκεκριμένες προτάσεις ποια σημεία της ιστοσελίδας σας χρειάζονται βελτίωση.

Κατασκευή eshop – Πως να αυξήσετε τον αριθμό πωλήσεων

κατασκευή eshop
Καλώς ή κακώς πολλοί πιστεύουν ότι το eshop είναι μία εύκολη λύση για να επεκτείνουν τις πωλήσεις των προϊόντων τους και να αυξήσουν τα κέρδη της επιχείρησης τους.

Ναι, το eshop είναι μία λύση για να κάνετε το άνοιγμα προς μία νέα αγορά, την αγορά του διαδικτύου.

Αλλά φυσικά τίποτα δε γίνεται εύκολα, απλά και χωρίς κόστος.
Χρειάζεται επαγγελματισμός, στρατηγική, σωστός προγραμματισμός, επιμονή και υπομονή για να επιτύχετε τις πρώτες σας πωλήσεις μέσω του eshop σας.
Δεν αρκεί απλά να υλοποιήσετε κατασκευή eshop για να ξεκινήσετε να πουλάτε τα προϊόντα σας μέσω Internet.

Όπως συμβαίνει και με τη κατασκευή μίας ιστοσελίδας έτσι και η κατασκευή eshop είναι μόνο η αρχή. Αυτό σημαίνει ότι είναι ανούσιο να επενδύσετε χρήματα για τη δημιουργία ενός eshop αν κατόπιν κανένας χρήστης δεν το επισκέπτεται.

Αλλά ακόμα και αν κάποιοι χρήστες το επισκέπτονται, χρειάζεται να πείσετε τους επισκέπτες του eshop σας τουλάχιστον ότι:
  • είστε μία σοβαρή εταιρεία με υπόσταση (όνομα, διεύθυνση, τηλέφωνα επικοινωνίας, Α.Φ.Μ.),
  • έχετε όρους και συνθήκες λειτουργίας στο eshop σας, 
  • παρέχετε υπηρεσία υποστήριξης σε περίπτωση προβλήματος,
  • και φυσικά ότι είναι ασφαλές για τον οποιοδήποτε χρήστη να πραγματοποιήσει μία αγορά μέσω της ιστοσελίδας σας.
Τα παραπάνω στοιχεία είναι απολύτως απαραίτητα για να ξεκινήσετε τις πωλήσεις σας στο διαδίκτυο. Αλλιώς, κανείς μα κανείς δε πρόκειται να σας εμπιστευθεί και να βάλει τον αριθμό της πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας του, για να προχωρήσει στην αγορά ενός προϊόντος μέσω του eshop σας.


Ποια είναι όμως τα βασικά χαρακτηριστικά που πείθουν τον καταναλωτή να ολοκληρώσει την αγορά ;

Τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά που επηρεάζουν έναν καταναλωτή στο να προτιμήσει την  αγορά από ένα συγκεκριμένο eshop είναι:
  • Τα δωρεάν μεταφορικά
  • Οι ανταγωνιστικές τιμές
  • Οι δωρεάν επιστροφές προϊόντων
  • Οι ειδικές προσφορές και εκπτώσεις
  • Τα εκπτωτικά κουπόνια
Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να φαίνονται στη σελίδα παρουσίασης ενός προϊόντος του eshop;


Χαρακτηριστικά σελίδας προϊόντος eshop


  1. Φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης
  2. Έκπτωση με επισήμανση
  3. Δυνατότητα για zoom (μεγέθυνσης) του προϊόντος
  4. Περισσότερες από μία φωτογραφίες του προϊόντος
  5. Video που αφορούν τη χρήση του προϊόντος
  6. Φιλική για το επισκέπτη περιήγηση
  7. Κουμπί για την αγορά (προσθήκη στο καλάθι)
  8. Δυνατότητα αναζήτησης προϊόντων
  9. Ξεκάθαρη περιγραφή
  10. Δωρεάν μεταφορικά
  11. Ευκρινής γραμματοσειρά
  12. Ένα καλό σλόγκαν μετά (ή πριν) την περιγραφή του προϊόντος
  13. Επιλογή μεγέθους, χρώματος, διαστάσεων κλπ
  14. Σχόλια αγοραστών του προϊόντος
  15. Εμφάνιση σχετικών προϊόντων
  16. Διαμοιρασμός στα Social Media
  17. Κουμπί για δυνατότητα αποστολής με email σε φίλο
  18. Δυνατότητα Live chat
  19. Εικονίδια που αποτελούν απόδειξη εμπιστοσύνης προς το ηλεκτρονικό κατάστημα
  20. Εικονίδια που δείχνουν ότι το eshop σας είναι ασφαλές
  21. Κατάργηση του "άδειου" τμήματος της σελίδας του προϊόντος.

Τα στοιχεία με μπλε γραμματοσειρά είναι τα απολύτως απαραίτητα.

Αν βρίσκεστε σε σκέψη για κατασκευή eshop μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου.
Αν έχετε να προσθέσετε κάτι μπορείτε να αφήσετε το σχόλιο σας παρακάτω.

Ανανέωση περιεχομένου ιστοσελίδας και γιατί τη χρειάζεστε




Μία ιστοσελίδα που το περιεχόμενο της δεν ανανεώνεται τακτικά θεωρείται νεκρή.

Χάνει όλη την αξία της και δε μπορεί σε καμιά περίπτωση να αποτελέσει άξονα επένδυσης για την επέκταση της δραστηριότητας της εταιρείας σας.

Είναι πολύ διαδεδομένο και σύνηθες φαινόμενο να κατασκευάζετε μία ιστοσελίδα για την επιχείρηση σας και μετά το τέλος της κατασκευής να μην ανανεώνετε ποτέ ξανά το περιεχόμενο της.  Αυτή η νοοτροπία αναπτύχθηκε πάρα πολύ την προηγούμενη δεκαετία, όπου η βασική ιδέα της κατασκευής μίας εταιρικής ιστοσελίδας ήταν η αντιγραφή – επικόλληση του φυλλαδίου της εταιρείας.

    Στη σημερινή εποχή, οι εξελίξεις στο web δεν επιτρέπουν κάτι τέτοιο!

Και πιο συγκεκριμένα δεν πρέπει απλά να προσθέτετε κείμενο στην ιστοσελίδα σας, αλλά θα πρέπει αυτό το κείμενο να είναι:

    -       φρέσκο
    -       μοναδικό
    -       χρήσιμο για τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας
 
Παρακάτω σας αναφέρω 3 βασικούς λόγους για τους οποίους πρέπει να ανανεώνετε τακτικά το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας


1. Οι μηχανές αναζήτησης ανταμείβουν τις ιστοσελίδες που ενημερώνουν συχνά το περιεχόμενο τους, με τη βελτίωση της  κατάταξη τους στα αποτελέσματα των αναζητήσεων.

Στόχος μίας μηχανής αναζήτησης είναι να προσφέρει σε ένα χρήστη που αναζητάει κάτι στο Internet το καλύτερο και σωστότερο αποτέλεσμα σε μία συγκεκριμένη αναζήτηση που αυτός πραγματοποιεί.
 
Για να επιτύχουν το στόχο τους οι μηχανές αναζήτησης πρέπει να αναγνωρίσουν ποιες ιστοσελίδες στο Internet περιέχουν « σωστό» περιεχόμενο. H συχνότητα ανανέωσης του περιεχόμενου μίας ιστοσελίδας αποτελεί έναν από τους παράγοντες που χρησιμοποιούν οι μηχανές αναζήτησης για να αναγνωρίσουν ποιες ιστοσελίδες περιέχουν σωστό περιεχόμενο. Με άλλα λόγια, όταν μία ιστοσελίδα ανανεώνεται συχνά οι μηχανές αναζήτησης θεωρούν ότι αυτή αποτελεί πηγή σωστού και θεμιτού περιεχομένου και άρα την ανταμείβουν κατά κάποιο τρόπο βελτιώνοντας την κατάταξη της στα αποτελέσματα των αναζητήσεων.
Άλλωστε μην ξεχνάτε ότι κάθε φορά που προσθέτετε νέο περιεχόμενο σε μία ιστοσελίδα το ρομπότ ή αράχνη της Google επισκέπτεται τη σελίδα αυτή ώστε να κάνει τη γνωστή ευρετηρίαση (crawling & indexing) και να τη συμπεριλάβει στα αποτελέσματα των αναζητήσεων!
 Παράδειγμα
Ένα πολύ απλό παράδειγμα είναι αυτό μίας εφημερίδας.
    Θα αγοράζατε ποτέ μία εφημερίδα που βγαίνει κάθε Κυριακή και περιέχει συνεχώς τα ίδια άρθρα; Φυσικά όχι…
    Γιατί;
    Γιατί πολύ απλά το περιεχόμενο είναι συνεχώς το ίδιο άρα δεν υπάρχει προστιθέμενη αξία και λόγος να την αγοράσετε.
 
Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και με την ιστοσελίδα σας.
Γιατί ένας χρήστης να την επισκεφθεί αν το περιεχόμενο της παραμένει συνεχώς το ίδιο;


 2. Δίνετε τη δυνατότητα στους επισκέπτες σας να ξαναεπισκεφθούν την ιστοσελίδα σας και αυξάνετε την πιθανότητα να μετατραπούν σε πελάτες σας.

Αυτό είναι άμεση συνέπεια του πρώτου λόγου.
Ένας χρήστης είναι πολύ πιθανό να μην είναι έτοιμος να «αγοράσει» κάτι την πρώτη φορά που επισκέπτεται την ιστοσελίδα σας. Λέγοντας αγοράσει εννοώ:
  • πραγματική αγορά προϊόντος αν πρόκειται για eshop,
  • επικοινωνία μαζί σας μέσω τηλεφώνου ή φόρμα επικοινωνίας αν πρόκειται για παροχή υπηρεσίας ή άλλη δραστηριότητα.
 
Αν όμως ο επισκέπτης συνεχίσει να επισκέπτεται την ιστοσελίδα σας και να βρίσκει περιεχόμενο που τον ενδιαφέρει και που πιθανό να του λύνει κάποιους προβληματισμούς του, τότε αυξάνεται η πιθανότητα στη 2η ή 3η φορά που θα επισκεφθεί την ιστοσελίδα σας να «αγοράσει» κάτι από εσάς.
Αν δημοσιεύετε νέο περιεχόμενο, ανακοινώσεις και νέα σχετικά με τη δραστηριότητα σας, τις εξελίξεις στον τομέα σας τότε πείθετε τους επισκέπτες σας ότι είστε μέσα στα πράγματα, ότι υπάρχει εξέλιξη και πρόοδος. Έτσι κερδίζετε την εμπιστοσύνη τους και με τον καιρό μπορεί ένας επισκέπτης της ιστοσελίδας σας να μετατραπεί τελικά σε πελάτη σας.


 3. Παρακολουθείτε τις αλλαγές και πως αυτές επηρεάζουν την απόδοση της ιστοσελίδας σας.

Αν θέλετε να γνωρίζετε κατά πόσο η ιστοσελίδας σας αποδίδει είναι πολύ βασικό να παρακολουθείτε την επισκεψιμότητα της. Το να γνωρίζετε ποια θέματα προσελκύουν επισκέπτες και ποια όχι, είναι πρωταρχικό για την επιτυχημένη απόδοση της ιστοσελίδας σας.
Αν το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας δεν αλλάζει ποτέ πως θέλετε να γνωρίζετε τι αποδίδει και τι όχι;

Αναλύστε τα δεδομένα σας, κάντε αλλαγές και ανανεώσεις στο περιεχόμενο σας, παρακολουθήστε την επιρροή που αυτές οι αλλαγές έχουν στην επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας και θα δείτε ότι μόνο έτσι θα είστε κερδισμένοι!
Εσείς κάθε πότε ανανεώνετε το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας;

Αν χρειάζεστε συμβουλές και επεξηγήσεις μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου.
Αν βρίσκετε χρήσιμο αυτό το άρθρο τότε μοιραστείτε το.

Προωθηση ιστοσελίδων στη google - OnPage SEO τεχνικές

On page SEO

Σήμερα θα δούμε τους πραγματικούς On Page SEO παράγοντες με βάση τις πρόσφατες αλλαγές στον αλγόριθμο της Google.

Απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορούμε να κατανοήσουμε τους παράγοντες αυτούς είναι να γνωρίζουμε ελάχιστα από κατασκευή ιστοσελίδων.

Όταν μιλάμε για OnPage SEO αναφερόμαστε σε 2 κατηγορίες. Η πρώτη κατηγορία αφορά τις λέξεις κλειδιά που θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε.
Η δεύτερη κατηγορία σχετίζεται με άλλους παράγοντες. Στο σημερινό μας post, θα αναφερθούμε μονάχα στο πρώτο μέρος.

OnPage SEO: Βελτιστοποίηση με βάσει τις λέξεις – κλειδιά (keywords) – βαθμός σημαντικότητας.

Η λέξη – κλειδί μας να βρίσκεται στην αρχή του «Title Tag» Βαθμός σημαντικότητας : ******

Το Title Tag είναι ο Τίτλος της ιστοσελίδας μας.
Έστω ότι έχουμε μία ιστοσελίδα και πουλάμε διάφορα είδη σπιτιού και επίπλου. Θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε την ιστοσελίδα μας για την λέξη «Έπιπλα». Μέσα στο Title Tag λοιπόν, (δηλαδή στον ΤΙΤΛΟ της ιστοσελίδας μας) πρέπει να έχουμε για παράδειγμα την φράση: «Είδη σπιτιού και επίπλου – Έπιπλα Yiannis». Το δικό μου Title Tag είναι «Προωθηση ιστοσελίδων στη google - OnPage SEO τεχνικές - Art On Web»

 

Η λέξη – κλειδί μας να βρίσκεται στην βάση του domain name Βαθμός σημαντικότητας : ******

Όταν λέω στην βάση του domain name τι εννοώ. Καταρχήν, domain name είναι το όνομα της ιστοσελίδας μας που έχουμε αγοράσει. Το δικό μου Domain Name είναι “artonweb.gr”. Καταλάβατε τι εννοώ. Όταν αναφέρομαι “στην βάση”, εννοώ, το domain name να είναι η λέξη – κλειδί που θέλουμε να κάνουμε βελτιστοποίηση .


«H1 Headline Tag» Βαθμός σημαντικότητας : *****

Τι είναι το H1 Head Line Tag;  Headline Tags, είναι οι «επικεφαλίδες». Υπάρχουν επικεφαλίδες h1-h2-h3-h4-h5-h6, όσο ποιο μικρά είναι τα γράμματα στην επικεφαλίδα, αντίστοιχη  είναι και η αρίθμηση της αλλά και η σημαντικότητα της. Το νούμερο «1»  μπροστά από το “H” είναι η πρώτη επικεφαλίδα, στην οποία ολόκληρη η φράση μαζί με την λέξη κλειδί είναι γραμμένη με μεγαλύτερα γράμματα. Ας δούμε ένα παράδειγμα με h2 tag

 Βελτιστοποίηση και προώθηση ιστοσελίδων

 

 «anchor text» Βαθμός σημαντικότητας : *****

Τι είναι το “anchor text”: Είναι ένα link που έχει μέσα την λέξη – κλειδί. Αυτό το link μπορεί να βρίσκεται είτε μέσα στην ίδια την σελίδα που θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε, είτε να το βάλουμε εμείς σε μία άλλη εσωτερική σελίδα (της ιστοσελίδας μας) και να μας στέλνει στην σελίδα που θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε. Αυτό το link θα πρέπει να εμπεριέχεται μέσα σε κείμενο. Πώς δημιουργούμε το anchor text:
Χρησιμοποιούμε τον κώδικα “<a href=””>keyword</a>”
Παράδειγμα: Αν θέλω να βελτιστοποιήσω το https://artonweb.gr για την λέξη «προώθηση ιστοσελίδων» τότε η μορφή του κώδικα θα είναι ως εξής : <a href="https://artonweb.gr" >προώθηση ιστοσελίδων</a> και θα μου δώσει anchor text : προώθηση ιστοσελίδων


Η λέξη – κλειδί μας να βρίσκεται στην αρχή του «H1 Headline Tag» Βαθμός σημαντικότητας : ****

Όπως και με τον Τίτλο, έτσι και με τις επικεφαλίδες, να είναι στην αρχή η λέξη – κλειδί μας.


Η λέξη – κλειδί μας να βρίσκεται στις πρώτες 50 με 100 λέξεις στον HTML κώδικα της ιστοσελίδας μας.Βαθμός σημαντικότητας : ****

Τι εννοώ με αυτό : Η λέξη – κλειδί μας να βρίσκεται στις πρώτες 50 με 100 λέξεις του περιεχομένου μας / κειμένου μας
 

Η λέξη – κλειδί να βρίσκεται στο URL της σελίδας που θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε Βαθμός σημαντικότητας : ****

URL είναι όλο το http://domain/μπλα μπλα. Αν υποθέσουμε πως θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε μία εσωτερική ιστοσελίδα, η οποία περιέχει έπιπλα, θα έπρεπε να ήτανε αυτής της μορφής : https://to-domain-name-mou.gr/επιπλα. Και εννοείται πώς ισχύουν όλοι οι πάνω παράγοντες για τις εσωτερικές σελίδες.

 

Η λέξη – κλειδί μας να βρίσκεται στα άλλα «Headline Tags (h2,h3…h6)» Βαθμός σημαντικότητας : ***

Όπως με το H1 Tag, υπάρχουνε και τα h2,h3….h6 τα οποία και αυτά είναι επικεφαλίδες. Αυτές οι επικεφαλίδες είναι εξίσου εκμεταλλεύσιμες μέσα σε ένα μεγάλο κείμενο. Δηλαδή : ακόμα και αν τα γράμματα είναι μικρότερα σε μέγεθος στις επικεφαλίδες αυτές (Η1>h2>…h6) μπορούμε να τις χρησιμοποιήσουμε με τέτοιο τρόπο (δηλαδή να πειραματιστούμε) και να μας φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Δεν υπάρχει στάνταρ συνδυασμός.


«Image Alt Text» Βαθμός σημαντικότητας : ***

Τι είναι το Image Alt Text:  Είναι ένα κείμενο πίσω από τις εικόνες που έχουμε στην ιστοσελίδα μας, και φαίνεται στο GoogleBot. Το GoogleBOT καταρχήν δεν διαβάζει εικόνες, ούτε γραφικά, ούτε βίντεο.  Όμως αν καταφέρουμε να βάλουμε εικόνα ή βίντεο ή γραφικά, ενισχύουμε την αισθητική της ιστοσελίδας μας. Πώς γίνεται αυτό;  Πρέπει να υπάρχει κείμενο «πίσω» από την εικόνα, δηλαδή στο “alt text”.  Ο ίδιος ο Matt Cutts λέει στον κόσμο μέσα από τα βίντεο του πως καλό θα ήτανε το κείμενο των εικόνων να συνοδεύεται με την λέξη “image” μετά τις λέξεις κλειδιά, διότι το ΒΟΤ αντιλαμβάνεται καλύτερα με αυτόν τον τρόπο. Π.Χ, ένα καλό alt image tag θα ήτανε «Εργονομικά έπιπλα image».


Η πυκνότητα της λέξης – κλειδί που βρίσκεται στο κείμενο. Βαθμός σημαντικότητας : ***

Keyword Density η αλλιώς, η πυκνότητα της λέξης – κλειδί που βρίσκεται μέσα στο κείμενο. Με λίγα λόγια είναι ο ρυθμός που επαναλαμβάνεται η λέξη – κλειδί μας. Δεν μπορούμε να θέλουμε να βελτιστοποιήσουμε την ιστοσελίδα μας για την λέξη «Έπιπλα» και να γράφουμε ανά 2 λεπτά «Έπιπλα». Πρέπει να γράφουμε φυσικά και η πυκνότητα της λέξης κλειδί μας να μην ξεπερνάει το 2-3% σε σχέση με όλο το κείμενο.
 
Προσοχή! Αν χρησιμοποιηθεί λάθος αυξάνεται ο βαθμός επικινδυνότητας


Η λέξη – κλειδί να βρίσκεται στα ονόματα των εικόνων που ανεβάζουμε στην ιστοσελίδα μας. Βαθμός σημαντικότητας : ***

Πριν είπαμε για το image alt tag. Εδώ αναφερόμαστε στο ΟΝΟΜΑ του αρχείου της εικόνας που ανεβάζουμε στον server μας. Δηλαδή: Έχεις μία εικόνα στον υπολογιστή σου που δείχνει ένα έπιπλο και το αρχείο έχει ονομασία «00989000.jpg». Εδώ αναφερόμαστε σε αυτήν την εικόνα. Θα έπρεπε να είχε την λέξη – κλειδί που σε ενδιαφέρει. Δηλαδή π.χ «επιπλα.jpg»


Η λέξη – κλειδί μας να βρίσκεται μέσα σε «b» ή «strong» Tags. Βαθμός σημαντικότητας : ***

Με δύο λόγια : Το B προέρχεται από την λέξη bold. Άρα η λέξη κλειδί κάποιες φορές θα πρέπει να είναι γραμμένη με έντονη γραφή (bold – strong tags).


Η λέξη – κλειδί να βρίσκεται στο «Meta description Tag» Βαθμός σημαντικότητας : **

Τα meta description είναι ετικέτες που περιγράφουν το θέμα της ιστοσελίδα μας.


Η λέξη – κλειδί να βρίσκεται στα «Meta Keywords Tag» Βαθμός σημαντικότητας : * για τις λοιπές μηχανές αναζήτησης Για τη Google δεν έχει καν σημασία

Τα meta keywords είναι ετικέτες – λέξεις που σχετίζονται με τις λέξεις του περιεχομένου της ιστοσελίδας μας, και ορίζονται από εμάς.
 
 

*          λίγο σημαντικό
**        μέτρια σημαντικό
***      σημαντικό
****    αρκετά σημαντικό
*****  πολύ σημαντικό
*****  απαραίτητο

Έχετε κάτι να προσθέσετε;  Αφήστε το σχόλιο σας!

Εφαρμογή προσαρμοσμένης έκδοσης PHP

Η έκδοση PHP είναι σημαντική όχι μόνο για ταχύτητα και την απόδοση της ιστοσελίδας σας αλλά και για την ασφάλεια της και την ομαλή λειτουργία της.

Υπάρχουν διαφορετικές εφαρμογές, οι οποίες σε ορισμένες περιπτώσεις απαιτούν συγκεκριμένες εκδόσεις PHP, οπότε θα χρειαστείτε αλλαγή της έκδοσης PHP για το Directory που είναι εγκατεστημένη η συγκεκριμένη εφαρμογή.

Σήμερα οι περισσότεροι λογαριασμοί κοινόχρηστης φιλοξενίας (Shared hosting) διαθέτουν την έκδοση PHP 7.3.
Όμως υπάρχουν εφαρμογές όπως μία προγενέστερη έκδοση Joomla 1.5.26 που απαιτεί PHP 5.6 για να εκτελεστεί σωστά.

Πώς θα αλλάξετε την έκδοση PHP  σε συγκεκριμένο κατάλογο (directory);


Για να ορίσετε μια διαφορετική έκδοση PHP από αυτήν που έχει εκχωρηθεί στον τομέα σας στον λογαριασμό σας στο cPanel, πρέπει να προσθέσετε μία γραμμή κώδικα στο αρχείο .htaccess.
Το αρχείο .htaccess είναι ένα κρυφό αρχείο που διαβάζεται και εκτελείται από τον server που φιλοξενεί την ιστοσελίδα σας.

Για να το εντοπίσετε αρχικά πηγαίνετε: 

 File → File manager          (Αρχεία → Διαχείριση αρχείων)

Cpanel διαχείριση αρχείων

Εάν θέλετε να επεξεργαστείτε το αρχείο .htaccess για τον κύριο τομέα σας, μεταβείτε στο φάκελο public_html. Σε περίπτωση που πρέπει να τροποιήσετε την έκδοση PHP σε έναν τομέα addon, μεταβείτε στο φάκελο public_html /addondomain.com.

Μόλις είστε στη Διαχείριση αρχείων, βεβαιωθείτε ότι έχετε ενεργοποιήσει την "Εμφάνιση κρυφών αρχείων":
Εμφάνιση κρυφών αρχείων στο Cpanel

Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορείτε να δείτε αυτά τα αρχεία "dot", τα οποία συνήθως είναι κρυμμένα από προεπιλογή. Το συγκεκριμένο αρχείο που χρειάζεστε σε αυτήν την περίπτωση είναι το αρχείο .htaccess.

Για να ορίσετε μια προσαρμοσμένη έκδοση PHP για τον επιθυμητό κατάλογο, επιλέξτε το αρχείο .htaccess και κάντε κλικ στο "Επεξεργασία" από τη γραμμή εργαλείων ή κάντε δεξί κλικ πάνω του και επιλέξτε "Επεξεργασία" του αρχείου:

Αλλαγή έκδοσης PHP σε directory


Στις πρώτες γραμμές του αρχείο θα προσθέσετε τον παρακάτω κώδικα:

Για PHP 5.6:

AddHandler application/x-httpd-php56 .php .php5​



Για PHP 7.0

AddHandler application/x-httpd-php70 .php .php5


Για PHP 7.1
AddHandler application/x-httpd-php71 .php .php5​

 

Για PHP 7.3:

AddHandler application/x-httpd-php73 .php .php5

 
Αφού προσθέσετε τον κώδικα που χρειάζεστε, αποθηκεύστε τις αλλαγές σας και κλείστε το αρχείο .htaccess.

Έχετε την  προσαρμοσμένη έκδοση PHP που απαιτείται για την εφαρμογή σας!

Μπορώ να κάνω κατασκευή ιστοσελίδας μόνος μου;

Πολλοί από σας που έχετε μια επιχείρηση, σκεφτήκατε πως είναι καιρός να εκμεταλλευτείτε  το Διαδίκτυο και να αποκτήσετε τον δικό σας διαδικτυακό τόπο. Για να περικόψετε τα έξοδα σας αποφασίσατε να υλοποιήσετε την κατασκευή ιστοσελίδας μόνος σας, ή να πείτε στον ανιψιό σας, που είναι και καλός στα κομπιούτερ. Εύλογη η σκέψη σας, αφού ο σωστός επιχειρηματίας οφείλει να γλιτώνει τα περιττά έξοδα, όποτε μπορεί.

Είναι όμως η σωστή επιχειρηματική κίνηση που πρέπει να κάνετε; Είναι όντως περιττά τα έξοδα για μια επαγγελματική παρουσία στο Internet;

Το να κατασκευάσετε μόνοι σας την παρουσία της εταιρείας σας στο Διαδίκτυο θα φέρει τα αποτελέσματα που επιθυμείτε, ή μήπως αντιθέτως θα βλάψει την εικόνα της επιχείρησής σας;  Δυστυχώς, το 99% των περιπτώσεων μάς δείχνει πως ισχύει το δεύτερο. Σ’ αυτό το άρθρο θα εξηγήσω αναλυτικά τους λόγους, για τους οποίους η σοφή απόφαση είναι να εμπιστευτείτε τους ειδικούς για την κατασκευή  ιστοσελίδας.


Είναι τόσο απλό όσο φαίνεται;



Η σχεδίαση μιας ιστοσελίδας μοιάζει απλή υπόθεση. Στο κάτω κάτω μια ιστοσελίδα αποτελείται από λίγα γραφικά και μερικά κείμενα. Λίγο να γνωρίζει κάποιος από υπολογιστές, μπορεί να σχεδιάσει 2-3 κουμπιά, ένα μενού, να γράψει και τα κείμενα που θέλει και να φτιάξει την ιστοσελίδα του.

Έτσι ακριβώς είναι! Μάλιστα, ακόμα και το Word έχει και έτοιμη εντολή "Save as Web Page", η οποία κάνει ακριβώς αυτό, σώζει το έγγραφο σας σε μορφή HTML, έτοιμο για να χρησιμοποιηθεί στο Internet. Με λίγο προγραμματισμό μπορείτε να στήσετε ένα βασικό μενού πλοήγησης, να βάλετε λίγες φωτογραφίες και τα κείμενα που θέλετε και η ιστοσελίδα σας είναι έτοιμη. Πανεύκολο!

Αυτό είναι λοιπόν στ' αλήθεια η κατασκευή ιστοσελίδων? Όχι βέβαια! Ένα site που θα πετύχει τον σκοπό, για τον οποίο κατασκευάστηκε όχι μόνο δεν είναι εύκολη υπόθεση, αντιθέτως πρόκειται για μια ιδιαίτερα απαιτητική εργασία, που χρειάζεται έρευνα αγοράς, πολλή εμπειρία, καλή γνώση των σχεδιαστικών προγραμμάτων και των τεχνολογιών του Διαδικτύου, διάφορες τεχνικές γνώσεις, Marketing, εξοικείωση με το χώρο του Διαδικτύου, γνώση της λειτουργίας των μηχανών αναζήτησης και άλλα πολλά, τα οποία μάλλον δεν τα γνωρίζετε.


Θα έχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα;



Η ιστοσελίδα σας αποτελεί το πρόσωπο της επιχείρησής σας. Η εικόνα που έχει, στα μάτια του κόσμου ταυτίζεται με την εταιρεία σας, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Αν η εικόνα αυτή δεν είναι η καλύτερη δυνατή, ιδιαίτερα αν η εικόνα αυτή είναι αρνητική, έχετε κάνει ό,τι χειρότερο για μια επιχείρηση: την έχετε δυσφημίσει, αντί να τη διαφημίζετε. Τις συνέπειες μπορείτε να τις φανταστείτε.


Ας δούμε λοιπόν μαζί τα σημεία εκείνα στα οποία μια ιστοσελίδα μπορεί να πετύχει ή να αποτύχει.


Σχεδίαση


Το αισθητικό μέρος είναι το πρώτο πράγμα που θα δει ο επισκέπτης των ιστοσελίδων σας. Ένα καλό design συνδυάζεται αυτόματα στο μυαλό του επισκέπτη με μια καλή και σοβαρή επιχείρηση, με ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες. Αντίθετα η φτωχή, πρόχειρη, κακή σχεδίαση αντικατοπτρίζει στα μάτια του μια εταιρεία που δεν έχει πάρει στα σοβαρά αυτό που κάνει. Του δημιουργεί την εντύπωση πως, αν αυτή είναι η εικόνα που δείχνει η εταιρεία προς τα έξω, σίγουρα η αληθινή της εικόνα θα είναι πολύ χειρότερη.

Μπορεί να είστε η καλύτερη εταιρεία στο χώρο σας, να έχετε τα πιο πολλά και καλά προϊόντα, τις πληρέστερες υπηρεσίες και τις καλύτερες τιμές της αγοράς, αλλά, αν η εικόνα σας δεν συμβαδίζει με την πραγματικότητα, να είστε σίγουροι πως δεν πρόκειται κανείς να φανταστεί ποτέ ποιά είναι η αλήθεια.

Ένας μη επαγγελματίας designer δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να παράγει την ίδια ποιότητα δουλειάς με τον επαγγελματία. Γιατί; Γιατί ο σωστός και πετυχημένος σχεδιασμός απαιτεί εμπειρία και βαθιά γνώση του αντικειμένου. Ένας σωστός επαγγελματίας δεν θα ικανοποιηθεί εύκολα από το design που δημιουργεί, μέχρι να πιστέψει πως είναι το καλύτερο δυνατό για την επιχείρησή σας. Αντίθετα, όταν σχεδιάζουμε κάτι μόνοι μας, έχουμε την τάση να ικανοποιούμαστε πολύ πιο εύκολα, γιατί ξέρουμε πως το δημιουργήσαμε μόνοι μας και είμαστε περήφανοι γι’ αυτό! Αν αυτό το ίδιο design δεν το είχαμε σχεδιάσει εμείς, αλλά μας το πρότεινε κάποιος επαγγελματίας, το πιθανότερο είναι πως δε θα μας ικανοποιούσε σχεδόν καθόλου. Στις επιχειρηματικές ενέργειες δεν υπάρχει χώρος για τέτοιου είδους "συναισθηματισμούς". Μπορείτε να κάνετε χίλια δυο πράγματα για να νιώσετε τη χαρά της δημιουργίας, αλλά μην πειραματίζεστε σε κάτι που μπορεί να κάνει κακό στην επιχείρησή σας.


Χρηστικότητα - προσβασιμότητα


Κάθε ιστοσελίδα έχει έναν βασικό σκοπό, αν την κοιτάξουμε από τη μεριά του χρήστη: να του παρέχει τη διαθέσιμη πληροφορία, έτσι ώστε να μπορέσει να βρει εύκολα και γρήγορα αυτό που ψάχνει. Αυτό μπορεί να ακούγεται απλό, αλλά στην πραγματικότητα απαιτεί πολλές γνώσεις πάνω στην αρχιτεκτονική της πληροφορίας (Information Architecture), την χρηστικότητα και την προσβασιμότητα (usability – accessibility), καθώς και τεχνικές γνώσεις για τους δυνατούς τρόπους παρουσίασης της πληροφορίας, ώστε ο σχεδιασμός να είναι ο καλύτερος δυνατός, από τα πρώτα κιόλας βήματα δημιουργίας ενός site.

Ένας επισκέπτης που δεν μπορεί να αντιληφθεί μέσα σε 1-2 δευτερόλεπτα πως θα βρει αυτό που θέλει μέσα στην ιστοσελίδα σας, θα δυσαρεστηθεί πολύ και υπάρχουν πολλές πιθανότητες να φύγει τελείως από τη σελίδα σας με την πρώτη ευκαιρία. Τα περιθώρια για να γίνουν λάθη στη σχεδίαση είναι πάρα πολλά και δυστυχώς πολλές φορές γίνονται και από τις εταιρείες σχεδίασης ιστοσελίδων και τους επαγγελματίες web designers.


Marketing


Αν δούμε μια ιστοσελίδα από την άλλη πλευρά τώρα, από τη μεριά της προβαλλόμενης επιχείρησης, στόχος της είναι να πουλήσει. Οι γνώσεις στον τομέα του Marketing είναι καθοριστικές για αυτόν το σκοπό. Μάλιστα, επειδή το Διαδίκτυο είναι τελείως διαφορετικό από οποιoδήποτε άλλο μέσο διαφήμισης που υπάρχει, η προσέγγισή μας πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεγμένη. Τα κείμενα που θα γραφτούν για την ιστοσελίδα σας πρέπει να είναι διαφορετικά από αυτά που ενδεχομένως έχετε στο έντυπο της επιχείρησής σας. Η δομή του περιεχομένου και ο τρόπος παρουσίασης πρέπει να είναι τέτοιος που να προτρέπει τον επισκέπτη της σελίδας σας να ακολουθήσει διάφορα links και να επικοινωνήσει τελικά μαζί σας, για να ολοκληρώσετε από κοντά την πώληση.


Ταχύτητα


Η ταχύτητα φόρτωσης μιας ιστοσελίδας μπορεί να καθορίσει από μόνη της αν ο επισκέπτης θα δει τελικά αυτό που θέλετε να του παρουσιάσετε ή θα φύγει απηυδισμένος από μια σελίδα που κάνει "μια ώρα" να ανοίξει. Υπάρχουν πολλοί τρόποι, με τους οποίους μπορεί κάποιος άθελά του να κάνει μια σελίδα να αργεί να φορτώσει, επειδή έχει παραβλέψει πολλές παραμέτρους κατά τη σχεδίασή της. Ένας επαγγελματίας οφείλει να τους γνωρίζει και να έχει τη δυνατότητα να βελτιστοποιήσει το χρόνο φορτώματος μιας ιστοσελίδας, διατηρώντας το περιεχόμενο ανέπαφο.


Τεχνικά χαρακτηριστικά - τεχνολογίες


Υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους μπορεί να γίνει η κατασκευή ιστοσελίδων. Τεχνολογίες και γλώσσες όπως η HTML, PHP, CSS, JavaScript, Java κλπ μπορούν να διαφοροποιήσουν κατά πολύ τον τρόπο παρουσίασης του περιεχομένου των ιστοσελίδων σας. Αν δε γνωρίζετε όλες τις εναλλακτικές δυνατότητες που έχετε, δεν μπορείτε να είστε σίγουροι πως θα δημιουργήσετε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Οι επαγγελματίες του web design θα γνωρίζουν πάντα ποιες δυνατές λύσεις υπάρχουν και θα σας προτείνουν την καλύτερη, αυτή που θα ικανοποιήσει τις ανάγκες σας πλήρως.


Βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης – Internet Marketing


Το να δημιουργήσετε μια ιστοσελίδα για την επιχείρησή σας από μόνο του μπορεί να μη σημαίνει τίποτα. Αν δεν φροντίσετε με κάθε μέσο που είναι διαθέσιμο να φέρετε επισκέπτες για να δουν αυτά που έχετε να τους παρουσιάσετε, να είστε σίγουροι πως δεν πρόκειται να δείτε κανένα αποτέλεσμα από την ιστοσελίδα σας.

Αν συνεργαστείτε με κάποια εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων, θα σας προτείνει κατά πάσα πιθανότητα να κάνετε Βελτιστοποίηση για τις Μηχανές Αναζήτησης και Internet Marketing, με άλλα λόγια, να προωθήσετε αποτελεσματικά την ιστοσελίδα σας στο Internet. Οι διαδικασίες που χρειάζονται για να γίνει αυτό είναι ιδιαίτερα πολύπλοκες και οι γνώσεις που απαιτούνται σχετικά με τη λειτουργία των μηχανών αναζήτησης είναι πάρα πολλές και χρίζουν συνεχούς παρακολούθησης, αφού τα δεδομένα αλλάζουν από μέρα σε μέρα. Για κάποιον που δεν είναι αυτή η δουλειά του, είναι αδύνατον να τα παρακολουθήσει και να μπορέσει να τα εφαρμόσει στην ιστοσελίδα της επιχείρησής του.


Περιεχόμενο


Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας είναι ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο της, αφού αυτό είναι που οι επισκέπτες σας έρχονται να δουν. Εσείς βέβαια γνωρίζετε καλύτερα απ’ όλους τί είναι αυτό που θα θέλατε να δουν οι πελάτες σας. Στο Internet όμως τα πράγματα κάποιες φορές είναι λίγο διαφορετικά. Μπορεί τα κείμενα που έχετε να μην ταιριάζουν απόλυτα για το Internet, να είναι πολύ μεγάλα ή πολύ μικρά, να μην έχουν το κατάλληλο ύφος για το Διαδίκτυο ή να είναι δομημένα με τέτοιο τρόπο που να μην μπορούν να παρουσιαστούν αποτελεσματικά σε μια ιστοσελίδα. Αν το περιεχόμενο των σελίδων σας δεν παρουσιαστεί με το σωστό τρόπο δεν μπορεί να έχει το αποτέλεσμα που επιθυμείτε πάνω στους επισκέπτες και υποψήφιους αγοραστές σας.


Συμπεράσματα


Αν δεν είστε λοιπόν web designer, αφήστε καλύτερα τους ειδικούς να σχεδιάσουν την εταιρική σας εικόνα. Αν έχετε ιδέες και προτάσεις, μην παραλείψετε να τις πείτε στους ανθρώπους, με τους οποίους θα συνεργαστείτε.

Είναι πάντα καλό να ακούσουν τι έχει να προτείνει ο πελάτης και σίγουρα θα τους βοηθήσει να πραγματοποιήσουν κατασκευή ιστοσελίδας που θα συμβαδίζει με τη φιλοσοφία της επιχείρησής του.

Αν παρόλα αυτά οι ιδέες σας δεν υλοποιηθούν στο τελικό design, μην απογοητευτείτε. Το πιθανότερο είναι πως δεν ήταν δυνατή η υλοποίησή τους, για τεχνικούς, σχεδιαστικούς ή άλλους λόγους, αφού ο σχεδιασμός μιας ιστοσελίδας είναι πολυσύνθετη διαδικασία, που διέπεται από πολύπλοκους κανόνες. Ρωτήστε παρόλα αυτά γιατί προτιμήθηκε αυτό το design και δεν χρησιμοποιήθηκαν οι ιδέες που είχατε προτείνει. Είμαι σίγουρος πως η εταιρεία θα έχει να σας πει έναν πολύ καλό λόγο.

Είναι πολύ βασικό να έχετε εμπιστοσύνη στην εταιρεία που έχει αναλάβει την ιστοσελίδα σας. Η εταιρεία αυτή, εκτός του ότι θα σχεδιάσει την εικόνα σας στο χώρο του Διαδικτύου, η οποία εικόνα θα αποτελέσει τη διαφήμισή σας, θα είναι ο συνεργάτης σας για οτιδήποτε προκύψει στον τομέα αυτό. Οφείλετε να διαλέξετε μια εταιρεία με ανθρώπους, με τους οποίους νιώθετε άνετα και πιστεύετε πως στο μυαλό τους έχουν πάντα το συμφέρον σας. Θα πρέπει από αυτούς τους ανθρώπους να περιμένετε να σας βοηθήσουν σε όποιο πρόβλημα μπορεί να εμφανιστεί με την ιστοσελίδα σας, να παρακολουθούν στενά την πορεία σας στο Διαδίκτυο και να φροντίζουν να σας συμβουλεύουν ασταμάτητα για το πώς μπορείτε να πετύχετε πιο αποτελεσματικά τους επιχειρηματικούς σας στόχους.

Υπάρχουν αρκετές αξιόλογες εταιρείες στο χώρο και πιστέψτε με, έχετε πάρα πολλά να κερδίσετε αν συνεχίσετε να αφιερώνετε το πολύτιμο χρόνο σας σε αυτό που κάνετε καλύτερα στην επιχείρησή σας και επιλέξετε προσεκτικά να συνεργαστείτε με μία από αυτές για τη δημιουργία της ιστοσελίδας σας.


Υπάρχει η αντίληψη πως "είναι καλύτερο να έχεις μια οποιαδήποτε ιστοσελίδα, παρά να μην έχεις καθόλου ιστοσελίδα".

Μπορεί να ακούγεται περίεργο, αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει.

Μια δύσχρηστη ιστοσελίδα, με άσχημο design, κακό περιεχόμενο και τεχνικά προβλήματα είναι 100% βέβαιο πως θα κάνει ζημιά στην επιχείρησή σας. Οι αρνητικές επιπτώσεις θα χρειαστούν πολύ χρόνο και χρήμα για να εξαλειφθούν και θα κυνηγούν για αρκετό καιρό την εταιρεία σας.

Αν δεν μπορείτε να διαθέσετε πολλά χρήματα στην παρούσα φάση, αλλά θέλετε οπωσδήποτε να αποκτήσετε μια ιστοσελίδα, μπορείτε να συνεργαστείτε με μια αξιόπιστη εταιρεία και να κάνετε μια πολύ βασική, οικονομική έκδοση της ιστοσελίδας σας, όπου θα υπάρχουν μόνο τα στοιχεία επικοινωνίας σας και το αντικείμενο της επιχείρησής σας. Αργότερα, όταν έχετε μεγαλύτερο budget, προχωράτε σε μια πιο ολοκληρωμένη παρουσία.

Αν δεν μπορείτε να διαθέσετε ούτε ένα μικρό ποσό, καλύτερα να μην κάνετε τίποτα. Περιμένετε. Μην κάνετε μόνοι σας δοκιμές που μπορούν να βλάψουν την επιχείρησή σας. Μια κακή εικόνα θα κυνηγάει την εταιρεία σας για πολύ καιρό. Φροντίστε μόνο, αν δεν το έχετε κάνει ήδη, να κατοχυρώσετε ένα domain name με το όνομα της επιχείρησής σας, το οποίο σίγουρα θα χρειαστείτε στο μέλλον (τα domain names είναι μοναδικά, επομένως πρέπει να προλάβετε να πάρετε αυτό ή αυτά που σας ενδιαφέρουν, πριν τα προλάβει κάποιος ανταγωνιστής σας).